עו"ד ישראל פרי שהורשע בפרשת הפנסיה הגרמנית נעצר בחשד שתכנן להימלט מהארץ

כזכוןר, פרי נידון ל-10 שנות מאסר לאחר שהורשע בגניבת 320 מיליון מארק גרמני בפרשת הפנסיה הגרמנית ; פרקליטו: "המעצר היום הוא ניסיון של הפרקליטות לעקוף את החלטת ביהמ"ש העליון לעכב את ביצוע המאסר"

היחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה (יאח"ה) עצרה אחר הצהריים (ב') את עו"ד ישראל פרי, בחשד שתכנן להימלט מהארץ. פרי נידון ל-10 שנות מאסר, לאחר שהורשע בגניבת 320 מיליון מארק גרמני מכ-9,000 לקוחות בפרשת הפנסיה הגרמנית.

בית המשפט העליון, שדחה לפני כשבוע וחצי את ערעורו על הרשעתו ורק קיצר שנתיים בעונש המאסר, עיכב את ביצוע המאסר ב-30 יום והורה כי פרי יתחיל בריצוי העונש ב-8 במרץ.

אלא שבינתיים התקבל במשטרה מידע מודיעיני על כוונתו של פרי להימלט מישראל בטרם יחל לרצות את עונשו, ובעקבות זאת הוא נעצר היום באזור תל-אביב. הוא נלקח לחקירה במשרדי יאח"ה בבת-ים. הפרקליטות צפויה להגיש בקשה דחופה לבטל את ההחלטה לעכב את ביצוע המאסר ולהתחיל בו מיידית.

אחד מפרקליטיו, עו"ד ישראל וולנרמן, מסר בתגובה: "ישראל פרי התייצב במשטרה כפי שהוא עושה מידי יום שני ורביעי, על מנת לדווח על נוכחותו. בעת שהגיע למשטרה נעצר והובא לתחנת משטרת בת-ים ללא כל הסבר. המעצר הוא ניסיון של הפרקליטות לעקוף את החלטת בית המשפט העליון שהורה לעכב את ביצוע המאסר, החלטה שכנראה אינה נושאת חן בעיני הפרקליטות".