מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי: "הציבור הישראלי מתקשה לקבל שבמקרים מסויימים לילד קטוע רגל אחת אין צורך בקצבה"

אסתר דומיניסיני ל"גלובס": "יש הבדל בין ילד קטוע רגל שזקוק לתמיכת הזולת או לטיפולים רפואיים שכרוכים בהוצאות כספיות, לבין ילד קטוע רגל שמתפקד באופן מלא" ; ביטוח לאומי טוען כי הודעה של המועצה לשלום הילד הוציאה מהקשרם דברים שאמרה דומיניסיני באוניברסיטת בן-גוריון

"הציבור בישראל מתקשה לקבל את העובדה שבמקרים מסויימים ילד קטוע רגל אינו זקוק לקצבה" - כך אמרה אתמול (ב') מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי, אסתר דומיניסיני, בכנס באר שבע לשלום הילד שהתקיים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

המוסד לביטוח לאומי ביקש להבהיר כי בהודעה לעיתונות שהוציאה המועצה לשלום הילד הוצאו דברים שאמרה דומיניסיני מהקשרם. לדבריהם, דומיניסיני לא אמרה שילד קטוע רגל שמתפקד אינו זקוק לקיצבה, אלא שזו מציאות החוק הקיימת, שמולה מתמודד הביטוח הלאומי.

בשיחה עם "גלובס" הסבירה אמש דומיניסיני כי יש הבדל בין ילד קטוע רגל שזקוק לתמיכת הזולת או לטיפולים רפואיים שכרוכים בהוצאות כספיות, לבין ילד קטוע רגל שמתפקד באופן מלא.

"יש מקרים של ילדים עם רגל אחת קטועה שמתפקדים באופן מלא ולכן הם אינם זקוקים לקצבה, ואת זה קבעו ועדות רפואיות", הוסיפה. דומיניסיני טענה כי בניגוד לחוק הקיים שמאפשר מתן קצבה רק במקרים של קטיעת שתי רגליים, היא זו שביקשה כי במקרים מסוימים תינתן קצבה גם עבור קטיעת רגל אחת.

"ועדת אור נוי, שהמליצה על הכללת 4,000 מקרים נוספים שניתן יהיה לתבוע בגינם קצבת נכות, לא מצאה לנכון לכלול גם ילדים קטועי רגל אחת", טוענת דומיניסיני.

מהנתונים שנמסרו בכנס על ידי המועצה לשלום הילד, עולה כי מתוך כ-205 אלף ילדים הסובלים מנכויות ומחלות כרוניות המשפיעים על תפקודם היומיומי, רק כ-24 אלף ילדים מקבלים קצבת ילד נכה. ילדים רבים הסובלים מנכויות קשות ביותר - כולל קטיעות גפיים, מחלות לב קשות ועוד - נמצאו לא זכאים לקבל קצבת ילד נכה, בשל הקריטריונים לקבלת קצבה הנהוגים כיום.