המודו בדרך לדור השלישי בסלולר - תשתף פעולה עם קוואלקום

דב מורן: "פנינו לסיוע מהמדען הראשי ולא קיבלנו תשובה עדיין. אם המדינה לא תסייע להיי-טק, יקרה לתעשייה מה שקרה לטקסטיל"

בדרך להשקת מכשיר מודו שיתמוך בדור השלישי, מגלה היום דב מורן כי מודו חתמה על הסכם עם קוואלקום לפיתוח הצ'יפ שיוטמע במכשיר הסלולרי שלה שייצא בשנה הבאה.

בשיחה עם "גלובס" סירב מורן להתייחס לשאלה האם קוואלקום ביצעה השקעה במודו כחלק מההסכם המשותף לפיתוח הצ'יפ.

לדברי דב מורן, השנה האחרונה הייתה שנה מאד קשה בהשקה של המוצרים והרבה דברים התעכבו כולל פיתוח התוכנה של המכשיר שגרם להרבה כאב ראש בגלל שותפה של הפרוייקט שפשטה את הרגל. יחד עם זאת הוא מאמין כי העובדה שהחברה הצליחה לתחום על הסכמים עם מפעילים מהגדולים בעולם מוכיחה שהמודו הוא לא תופעה חולפת וכבר בקרוב ניתן יהיה לראות השקות נוספות של "ז'אקטים" שמולבשים על המכשיר הזעיר שהוא נחשב למכשיר הסלולרי הקטן ביותר בעולם.

לדברי מורן, הסיטואציה הכלכלית שאליה נכנסת מודו השנה היא לא פשוטה אך הוא מאמין שיש למוצר סיכויים טובים מאד להצליח במדינות רבות והחברה כרגע מתמקדת במאמצים להיכנס לשוק היפני ולדרום קוריאה.

מורן גילה גם שהחברה פנתה לקבלת סיוע מהמדען הראשי במשרד התמ"ת כדי להמשיך ולהשקיע משאבים בחדירה למדינות נוספות ובהרחבת כושר הייצור.

מורן מתח ביקורת חריפה על הממשלה וטען שאנו עומדים במצב שבו ההיי-טק הישראלי ייהפך לתעשייה חולפת כמו הטקסטיל אם המדינה לא תתעשת ותגדיל את התקציבים למדען הראשי ולחינוך טכנולוגי.

מורן אמר שההיי-טק הישראלי ניצב על כרעי תרנגולת ושאי אפשר לבסס תעשייה לטווח ארוך רק על סטארט אפים שכל מטרתם היא להימכר.

הייתי מוכן לוותר על פרסים כדי שחברות ישראליות אחרות יזכו, אמר מורן שמתמודד היום על פרס החדשנות בתערוכת הסלולר בברצלונה.