סימני מיתון? הוראות הקבע של רשת האופנה "ילדותי" חוזרות מהבנק

במקביל כשלו המגעים של בעלי הרשת, הזוג אתי ואודי צאיג, להכניס שותף לרשת לפי שווי של 15 מיליון שקל

סימנים של מיתון? הוראות הקבע לתשלום דמי השכירות של רשת ילדותי בקניון אבנת ובגרנד קניון חזרו מהבנק. כך נודע ל"גלובס". הוראות הקבע חזרו לפני ימים אחדים, וככל הידוע, עד לרגע זה לא פרעה הרשת את התשלומים.

במקביל כשלו המגעים של בעלי הרשת, הזוג אתי ואודי צאיג, להכניס שותף לרשת לפי שווי של 15 מיליון שקל.

כפי שנחשף ב"גלובס" במאי 2008, ביקשה הרשת להכניס שותף בשל הקושי להתמודד עם התחרות בארץ. מספר גורמים בתחום קיבלו הצעה לרכוש 50% מהרשת לפי שווי של 15 מיליון שקל. בבסיס ההצעה עמד רצונם של הזוג צאיג להעביר את ייצור הבגדים מישראל לחו"ל, על מנת להוזיל עלויות ולהתמודד בצורה טובה יותר עם התחרות בארץ. יצויין כי העברת הייצור הוא תהליך הדורש מימון רב.

רשת ילדותי נוסדה ב-1996 כרשת אופנה לגילאי 0 עד 11. הרשת מונה היום 17 סניפים, לאחר שבשנה האחרונה נסגרו שני סניפים של הרשת: בקניון רמת-אביב ובאילת. בעבר מסר צאיג ל"גלובס" כי מחזור המכירות השנתי שלה רשת עומד על כ-25 מיליון שקל בשנה.

על פניו, נראה כי ההאטה במשק הביאה לפגיעה ברשת לאור התחרות המתגברת, וזאת למרות הבידול האופנתי של המותג ותפיסתו כמותג יוקרתי.

יצויין כי בעבר ביקש הזוג צאיג להקים תת-רשת אופנה לנערים ונערות תחת השם "16". הרעיון היה להקים רשת שתציע ליין אופנתי ממידה 14 ועד לגיל 16. לפי התוכנית המקורית, התכוון הזוג צאיג לפתוח תחילה שלוש חנויות בתל-אביב ובהרצליה, ולהרחיב מאוחר יותר את הפריסה ל-20 חנויות. אלא שתוכנית זו נדחתה לפי שעה. בנוסף, הוחלט לדחות בשלב זה גם את התוכניות לפתיחת חנויות בלונדון וניו-יורק. "הגענו למסקנה שנוכח האמצעים הקיימים העומדים לרשותנו ולאור בדיקות כלכליות, כדאי לנו לדחות את זה קצת", הסביר בשעתו צאיג ל"גלובס".

לא ניתן היה להשיג את תגובת רשת ילדותי לידיעה.