הסכמי שיתוף הפעולה בין בעלי השליטה בבנק דיסקונט לאוצר הוארכו עד 2010

בהסכם החדש חלו שינויים לטובת המדינה ; המדינה תמנה בבנק 5 דירקטורים כל עוד תחזיק לפחות ב-10% מהמניות וקבוצת ברונפמן שראן תמנה 8 דירקטורים

בעלי השליטה בדיסקונט , קבוצת ברונפמן שראן, הגיעו להסכמה עם משרד האוצר על הארכת ההסכמים הקיימים לשיתוף פעולה בין הצדדים עד 15 פברואר 2010. נכסים מ.י מחזיקה בשם המדינה 25% מדיסקונט וקבוצת ברונפמן שראן מחזיקה 26% ממניות הבנק.

בהסכם החדש חלו שינויים לטובת המדינה. המדינה תמנה בבנק 5 דירקטורים כל עוד תחזיק לפחות ב-10% מהמניות וקבוצת ברונפמן שראן תמנה 8 דירקטורים. אם שיעור החזקות הממשלה ירד מתחת ל-10%, יקטן מספר הדירקטורים שהיא רשאית למנות לשניים.

נקבע כי את הדח"צ הראשון שיש למנותו יקבעו בעלי השליטה ואת השני הממשלה. בנוסף ימונה דירקטור נוסף בבנק, שזהותו תיקבע בידי נציגי הממשלה. בהסכם הקודם היתה למדינה זכות למנות 4 דירקטורים ולבעלי השליטה 9 דירקטורים. כשלמדינה היתה זכות להציע דירקטור חיצוני אחד.

שאר ההבנות בין המדינה לבעלי השליטה בנוגע להפעלת זכויות ההצבעה הצמודות למניות שבבעלות הממשלה, הצבעות באסיפות הכלליות של הבנק והתחייבות המדינה להימנע בהצבעות באסיפה כללית או לבקשת בעלי השליטה להצביע יחד עימם, פקעו והמדינה רשאית להצביע כהבנתה.

ההערכות הן כי המדינה לא תמכור את מניותיה בדיסקונט בשוק ההון לאור המחיר הנמוך של מניית דיסקונט ותמשיך להיות בעל מניות בבנק. גורמים באוצר מסרו כי אין בכוונת המדינה להיות מעורבת באופן אקטיבי בניהול הבנק או להשפיע על מדיניותו. "דיסקונט כבר הופרט ויש לו בעלי שליטה", אמר בעבר ל"גלובס" בכיר באוצר. החשב הכללי, שוקי אורן, מרכז את הטיפול במניות הבנקים שבידי המדינה (25% מדיסקונט, 10% מלאומי). *