ה"וול סטריט ג'ורנל": סיטיגרופ מנהל מגעים עם הממשל הפדרלי להלאמה חלקית - בשיעור 40%

גלובס tv הממשל הפדרלי בראשות אובמה טרם הודיע האם יתמוך בהצעתו של הבנק השלישי בגודלו בארה"ב ; מסתמן כי נתח מהותי מתוך מניות הבכורה שבידי הממשלה בערך נקוב של 45 מיליארד דולר יומר למניות רגילות

"הוול סטריט ג'ורנל" מצטט מקורבים לנושא באומרו כי סיטיגרופ מנהל מגעים עם הממשל הפדראלי להלאמה חלקית - בשיעור 40%. שיחות עם הממשל הפדראלי התקיימו באישון לילה, והממשל הפדראלי בראשות אובמה טרם הודיע האם יתמוך בהצעתו של הבנק השלישי בגודלו בארה"ב.

כשהמוסדות הפדראליים בארה"ב החלו להזרים כסף לבנקים האמריקניים באוקטובר האחרון, מעטים סברו כי הממשלה תעמוד בסופו של דבר בפני האפשרות להשתלט על מוסדות פיננסיים מהגדולים בעולם, טוען היומון הכלכלי היוקרתי. הצעד - אם וכאשר יתקיים - יביא להלאמה הגדולה ביותר של קבוצת פיננסים מאז ההלאמה של חברת הביטוח הגדולה בעולם - AIG - בספטמבר - כשהממשל השתלט על 80% ממנה באמצעות כתבי אופציה שהונפקו לו.

לפי התרחיש שתואר לעיתון, נתח מהותי מתוך מניות הבכורה המוחזקות בידי הממשלה (בערך נקוב של 45 מיליארד דולר) יומר למניות רגילות. הממשלה מחזיקה בנתח זה, השקול ל-7.8% מהון המניות של הבנק, כתוצאה מהזרמת הון לסיטיגרופ.

צעד כזה, ככל אשר יקרה, לא יעלה למשלם המסים כסף נוסף - אבל בעלי המניות בסיטיגרופ יראו כיצד שיעור אחזקתם בקבוצה הפיננסית מדולל. אחזקה גבוהה יותר של הממשלה עשויה לעורר את ההשערה לפיה בנקים המוגדרים "בעייתיים" יעמדו בתור לקראת הסכמים דומים.

דובר בנק אוף אמריקה הכחיש אתמול (א') מגעים למו"מ דומה עם הממשלה. בשבת ציין
מנכ"ל בנק אוף אמריקה כי הוא לא צריך טובות מהממשל: "נוכל לעבור את המיתון בכוחות עצמנו", צוטט. על רקע החששות מהלאמת הבנק, כתב קנת' לואיס בתזכיר לעובדים: "אני מתכוון להוכיח לכל המבקרים והצינים שהם טועים".