שוקי ויטה שובר שתיקה ומגיב לראשונה: "הטענה שבתמורה לייצוג נתתי הנחות לגאידמק וצ'רנוי - מצחיקה"

במשך חודשים רבים שמר פקיד השומה הבכיר לשעבר שוקי ויטה - "השחקן הראשי" בפרשה שבה חשוד עו"ד יעקב וינרוט - על שתיקה, והמתין מאחורי הקלעים לראות איזה "שפן" תשלוף הפרקליטות נגדו

במשך חודשים רבים שמר פקיד השומה הבכיר לשעבר, שוקי ויטה - "השחקן הראשי" בפרשה שבה חשוד עו"ד יעקב וינרוט - על שתיקה. הוא המתין מאחורי הקלעים לראות איזה "שפן" תשלוף הפרקליטות נגדו. היום (ב'), יום לאחר שהפרקליטות פרסמה את החשדות נגדו ונגד פרקליטו לשעבר, הוא שובר שתיקה, ומגיב ל"גלובס" לראשונה על החשדות.

ויטה: "כאשר מייחסים לאדם מעשה חמור של קבלת שוחד, הדרישה המינימלית היא שהסיפור הבסיסי יהיה הגיוני. במקרה שלי, הסיפור השתנה מחקירה לחקירה. בכל פעם שהתמוטט לחוקרים סיפור אחד, קפץ במקומו סיפור אחר. בסופו של דבר, מה שטוענים נגדי הוא ששילמתי לד"ר וינרוט 20 אלף שקל כשכר-טרחה על הופעה אחת בבית-הדין לעבודה, וזה סכום נמוך מדי.

"אני לא יודע מה חושבים בפרקליטות, אני יודע שהסכום הזה היה גבוה מאוד בשבילי באותה תקופה, ולכן פניתי לכמה עורכי-דין נוספים כדי להתייעץ - המשטרה והפרקליטות יודעות בדיוק מי הם. כולם אמרו לי, שהסכום אכן מעט גבוה אך הוגן ביחס לטיפול המשפטי שהייתי זקוק לו. אני רציתי בכל זאת ייצוג של משרד וינרוט, ולכן הסכמתי לשלם את מה שנדרש ממני".

* ומה בנוגע להקלות שנתת ללקוחותיו של וינרוט?

"הטענה שלפיה בתמורה לייצוג בבית-הדין לעבודה שעלה לי 20 אלף שקל, נתתי הקלות או הנחות לאנשים כמו גאידמק וצ'רנוי, שמטבעם היו מתחת לזרקורים של כל גופי האכיפה והחקירה בארץ, היא מצחיקה בעיניי בדיוק כמו הטענות שהועלו כלפיי בתחילת החקירה, כאילו עשיתי הנחות לזאב רוזנשטיין וללבייב. הבעיה היא, שאת המחיר של הטענה המצחיקה הזו רק אני משלם.

"ב-22 שנים של עבודה קשה בניתי שם טוב ומוניטין של עובד ציבור ישר, מסור ומקצועי. התסכול מכך שכל זה נהרס בגלל קשקוש כזה, הוא עצום. השעו אותי מהעבודה לפני שנתיים. אין לי ספק, שבסופו של דבר לא יישאר כלום מההאשמות המשונות האלה, אבל מי יודע כמה זמן יעבור עד אז? את הזמן הזה אף אחד לא יוכל להחזיר לי".