ב-JP מורגן-צ'ייס לא מוכנים לקחת סיכונים: חתכו את הדיבידנד ב-86.8%

מניית בנק ההשקעות לשעבר עולה ב-4% במסחר המאוחר בבורסה בניו-יורק ; לדברי ההנהלה, המהלך יאפשר לחברה לשמור עוד 5 מיליארד דולר בהון העצמי בכל שנה ; אישררה תחזיותיה לרבעון בהתאם לציפיות האנליסטים

השמועות הרוחשות בעולם כולו לגבי הלאמה אפשרית של מערכת הבנקאות לא פוסחות על אף אחד מהבנקים האמריקניים המהווים את עמודי התווך של המערכת. יומיים לאחר שמנכ"ל בנק אוף אמריקה התבטא בפני עובדיו כי לא יזדקק לסיוע פדרלי, ויום לאחר ש"הוול סטריט ג'ורנל" חשף כי סיטיגרופ מנהל מגעים חשאיים להלאמה חלקית (40%) שלו, ב-JP מורגן-צ'ייס לא מוכנים לקחת סיכונים. בבנק הודיעו כי חתכו את הדיבידנד לבעלי המניות ב-86.8%.

הדיווח שפורסם לאחר נעילת המסחר בארה"ב, דחף את מניית בנק ההשקעות לשעבר לעלייה של 4% במסחר המאוחר בבורסה בניו-יורק. לפי הדיווח, הדיבידנד שיחולק יעמוד כעת על 5 סנט למניה בלבד - במקום 38 סנט קודם לכן - ויהיה בתוקף החל מהדיבידנד הרבעוני שיחולק כבר ב-30 באפריל התקף למחזיקים במניות נכון ל-6 באפריל.

לדברי ההנהלה, המהלך יאפשר לחברה לשמור עוד 5 מיליארד דולר בהון העצמי בכל שנה. "החברה מצפה כי שיעור הדיבידינד יישאר ברמה זו לתקופה הנוכחית", לשון הודעת החברה לעיתונות.

כן אישררה ההנהלה תחזיותיה לרבעון בהתאם לציפיות האנליסטים; לדבריה, הביצועים הפיננסיים שלה ברבעון עד כה הראו על רווחיות סולידית, אפילו לאור חיזוק בסיס ההון שלה. ממוצע תחזיות האנליסטים עומד על רווח של 34 סנט למניה הנובע מהכנסות כוללות של 21.93 מיליארד דולר ברבעון, לבנק ששווי-השוק שלו מסתכם ב-72.83 מיליארד דולר.

מורגן ג'יי פימורגן ג'יי פי