נתניהו - בר-און: פגישה כלכלית או פוליטית?

בר-און עדכן את נתניהו במצב הכלכלי, אולם בשיחה שהתקיימה בארבע עיניים מעריכים כי עלו גם תכנים פוליטיים

פגישה כלכלית או פוליטית? שר האוצר, רוני בר-און, ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, נועדו הבוקר (ג') לפגישת עדכון בנושאים כלכליים, בלשכת שר האוצר בירושלים. בפגישה, שהתקיימה לבקשתו של שר האוצר, נתן בר-און סקירה כלכלית על מצב המשק לאור המשבר הכלכלי העולמי וכן הראה לנתניהו נתונים באשר לגביית מיסים, תעסוקה והציג בפניו את תוכנית הפריפריה ואת תוכנית ההאצה של האוצר. בר-און הדגיש בפני נתניהו את העובדה שתקציב 2009 טרם אושר בכנסת וכי יש לעשות מאמצים לאשרו בזמן הקרוב.

נתניהו בירך את שר האוצר על שיזם את הפגישה ועל שיתוף הפעולה. ואמר כי שר האוצר עמל רבות כדי לשמור על מדיניות כלכלית אחראית בתנאים לא פשוטים. שר האוצר השיב לנתניהו ברוח הדברים ואמר כי הוא עשה בחדר זה "דברים גדולים למען הכלכלה". השניים קבעו פגישה מקצועית נוספת יחד עם גורמי המקצוע במשרד האוצר.

השניים עסקו בפגישתם גם במחאה הגוברת של עובדי מפעל "פרי גליל" בצפון. נתניהו טען כי הוא מתכוון להעניק חשיבות לטיפול בנושא, "לבקר בצפון ובדרום כדי לעבד תוכנית כיצד למנוע את סגירת המפעלים שנמצאים בסכנה. חוסנן של אלפי משפחות ביישובים רבים תלוי בהם". בר-און התייחס גם הוא לנושא ואמר כי משרדו "מנסה לעזור, לצד תקציב המדינה הכנו תוכנית עבור הפריפריה ולאור ההתפתחות הכלכלית היא תצטרך לקבל שינויים, בדגש על נושא התעסוקה".

בתום הסקירה נועדו השניים לפגישה בארבע עיניים. במערכת הפוליטית מעריכים כי נתניהו ניסה לרתום את בר און לשכנע את יור מפלגתו, ציפי לבני, להצטרף לממשלת אחדות בראשות נתניהו. עד כה התייצב בר און לצידה של לבני ותמך באפן פומבי בעמדתה שלא להצטרף לקואליציה שלא תבטיח את המשך המשא ומתן עם הפלשתינים.

מאוחר יותר היום עתיד נתניהו להיפגש גם עם נגיד בנק ישראל סטנלי פישר.