ביהמ"ש חייב את עיריית ירושלים ב-30 אלף שקל בגין הפעלת מקום אירועים ללא היתרים

קבע כי עיריית ירושלים עברה על החוק כאשר הפעילה את מתחם הרכבת לאירועים, כגון "שבוע הספר העברי" פסטיבל הקולנוע" "יריד האוכל" ועוד

עיריית ירושלים עברה על החוק כאשר הפעילה את מתחם הרכבת לאירועים, כגון "שבוע הספר העברי" פסטיבל הקולנוע" "יריד האוכל" ועוד. כך קבע שלשום (א') השופט נעם סולברג, שהורה לעירייה להפסיק את הפעילויות במקום וחייב אותה בהוצאות משפט בסך 30 אלף שקל. נקבע כי לאחר שהעירייה תוציא את ההיתר והרישוי, ניתן יהיה לחדש את הפעילות במתחם.

בכך התקבלה עתירת בני-הזוג שמחה וגינה רותם, המתגוררים באחד הרחובות הסמוכים למתחם. הם טענו, באמצעות עוה"ד רון צין ורויטל אפלבוים, כי הפעילות מפרה את שלוותם, פוגעת באיכות חייהם וגורעת ממקומות החניה בשכונתם.

המתחם, המצוי סמוך למרכז העיר, שימש כתחנת רכבת עד לשנת 1997. מאז שנת 2006 משמש המתחם לאירועי תרבות בידור ואומנות, המאורגנים על-ידי העירייה. העירייה השקיעה במתחם למעלה ממיליון שקלים בסלילת דרכים, סידורי בטיחות, שירותים ועוד.

השופט סולברג קבע כי למרות שהאירועים הם לרווחת הציבור, הרי שהם התבצעו ללא היתרים. הוא ציין כי כבר לפני מספר חודשים הוא הוציא צו ביניים כדי לדרבן את העירייה והחברה שבבעלותה לפעול להוצאת היתרים כדין.

השופט ציין כי גם עיריות כפופות לחוק, שכן הן אוכפות על תושבי העיר את חוקי התכנון והבנייה ולא מתקבל על הדעת שהן עצמן יפעלו באמצעות חברה עירונית ויארגנו אירועים ומופעים במשך שנים ללא היתר חוקי. העירייה יוצגה בידי עו"ד דני ליבמן. (עת"ם 8781/08).