רדוור ניצלה את מצבה של נורטל: הורידה את הצעתה לחטיבה של החברה הקנדית ל-17.6 מיליון דולר

נורטל חשפה את המחיר במסמך שהגישה לבית המשפט לפשיטות רגל בארה"ב ; לפי חשיפת "גלובס", ערב פשיטת הרגל דיברו החברות על קיום העסקה במחיר של 30-50 מיליון דולר

אחרי שביום חמישי הודיעה חברת ההיי-טק רדוור כי חתמה על הסכם לרכישת חטיבת ביצוע האפליקציות של הענקית הקנדית הקורסת נורטל , ואישרה בכך את חשיפת "גלובס" מתחילת ינואר, נחשפים היום גם המחירים אותם מציעה רדוור לנורטל. ממסמכים שהגישה נורטל לבית המשפט בדלוור שבארה"ב, המטפל בבקשתה להגנה מפני נושים ("chapter 11"), עולה כי רדוור מעוניינת לרכוש את קו המוצרים של נורטל בתמורה ל-17.6 מיליון דולר. ברדוור מאשרים היום כי זהו הסכום אותו תקבל נורטל בגין החטיבה, אך מדגישים כי מדובר בעסקה מורכבת שעלותה לרדוור תהיה מעט גבוהה יותר, בין היתר בשל תשלומים לספקים ובגין מלאים.

מהמסמך עולה, כי רדוור ניצלה את מצבה של נורטל על מנת לדרוש להוריד את מחיר העסקה. לפי תצהיר עליו חתום בכיר במחלקה לפיתוח עסקי בנורטל, המגעים בין החברות נמשכו מספר חודשים, אך ככל שהמשא-ומתן התארך כך פחתה נכונותה של רדוור לשלם עבור החטיבה - במיוחד לאחר שנורטל נכנסה להליכי פשיטת רגל. הבכיר מציין כי נורטל כבר בחנה הצעות נוספות למכירת החטיבה לגופים אחרים, ובחרה בהצעתה של רדוור. במקביל להגשת המסמך ביקשה נורטל מבית המשפט לאשר את מכירת החטיבה במהירות, על מנת למנוע ירידה נוספת במחיר.

נורטל לא חשפה במסמך מהו המחיר המקורי אותו רדוור היתה מוכנה לשלם, לפני פשיטת הרגל. לפי חשיפת "גלובס", שפורסמה שבוע לפני פשיטת הרגל של נורטל, דיברו החברות על ביצוע העסקה במחיר של 30-50 מיליון דולר.

יצוין, כי מכיוון שנורטל מצויה בתהליכים משפטיים של הגנה מפני נושים, השלמת העסקה תלויה באישור בית המפשט לפשיטות רגל בארה"ב. בית המשפט יכול גם להורות על הוצאת החטיבה למכרז או מכירה פומבית מסוג כלשהו, במידה ולא ישתכנע שהעסקה הקיימת משרתת בצורה המיטבית את האינטרס של הנושים. כאמור, נורטל עצמה ביקשה מבית המשפט להימנע ממהלך כזה, ולאשר את העסקה עם רדוור במהירות האפשרית.

סמנכ"ל הכספים של רדוור, מאיר משה, אמר בתחילת השבוע בשיחה עם "גלובס" כי רדוור ערוכה למקרה שבית המשפט יחליט לפתוח את תהליך המכירה להצעות מתחרות. "נצטרך לראות אם יש גורמים אחרים שמגישים הצעות מחיר, ונחליט באיזה מחיר להשתתף. אם חתמנו על ההסכם במתכונת הנוכחית, אז מן הסתם לקחנו גם את זה בחשבון", אמר משה.

בדומה לקו המוצרים העיקרי של רדוור, חטיבת ביצוע האפליקציות של נורטל מספקת פתרונות המאפשרים לאתרי אינטרנט לנתב עומסים בזמן אמת, ובכך לדאוג שהאפליקציות החשובות ימשיכו לפעול גם בתנאים של מחסור ברוחב פס. מקורה של החטיבה ברכישה שביצעה נורטל בשנת 2000, אז רכשה את חברת Alteon WebSystems, בתמורה ל-7.8 מיליארד דולר.