תוקפה של הצעת הרכש פג: פימי לא תגדיל אחזקתה בריטליקס

הגישה הצעת רכש עבור 10% מריטליקס במחיר 6 דולר למניה ; מבלי שהקרן שיפרה את ההצעה, נראה שבפימי בטוחים בכוחם להדוף הצעות רכש עוינות

תוקפה של הצעת הרכש שהגישה קרן פימי לצורך הגדלת אחזקתה בחברת התוכנה ריטליקס פג היום, וניתן להעריך כי לא נמצאו משקיעים שהסכימו למכור לה את מניותיהם. זאת, מכיוון שהמחיר בהצעה, 6 דולר למניה, נמוך משמעותית ממחיר המניה בשוק.

נזכיר, כי פימי האריכה בשבוע שעבר את תוקף ההצעה, לאחר שדירקטוריון ריטליקס הודיע כי קיבל הצעה בלתי מחייבת מגורם שלישי לרכישת החברה כולה בתמורה ל-162.5 מיליון דולר, או 8 דולר למניה. פימי, שתכננה להגדיל את אחזקתה ב-10% נוספים לפי מחיר של 6 דולר למניה, נאלצת כעת לוותר על התוכניות לביצור שליטתה בחברה מרעננה, שכן זו נסחרת בימים האחרונים באזור ה-7 דולר למניה.

אחת האופציות שעמדו בפני פימי הייתה, להעלות את הצעתה למניות ריטליקס למחיר אטרקטיבי מספיק שיאפשר לה להשלים את הצעת הרכש. ההחלטה לתת להצעת הרכש ליפול, מבטאת כנראה ביטחון של הקרן בראשות ישי דוידי ביכולתה להדוף הצעות רכש עוינות, גם באמצעות אחזקתה הנוכחית בשיעור של 16% מהחברה. בנוסף, ההתעניינות בריטליקס עשויה להוביל גורמים נוספים להציע הצעות רכש משלהם, ובמחירים מסוימים פימי עשויה להסכים למכור.

נזכיר, שהצעת הרכש שהגישה ריטליקס מחויבת לפי חוק החברות בישראל, הקובע כי גורמים הקשורים בהסכם שליטה בחברה לא יכולים להגדיל את אחזקותיהם המצרפיות אל מעבר לרף של 25% ללא הצעת רכש מיוחדת. השליטה בחברה כיום מצויה בידי פימי ומייסדי החברה - בריאן קופר והמנכ"ל בארי שקד - וביחד הם נוגעים ברף שנקבע בחוק החברות.

הצעת הגורם השלישי - לפי הערכות, קרן פרייבט אקוויטי מארה"ב - היא הצעה בלתי מחייבת לרכישת החברה כולה, וזו מחכה כעת לתשובה מדירקטוריון ריטליקס, שבראשו עומד דוידי עצמו. בהודעה שבה דיווחה ריטליקס על קבלת ההצעה, נכתב במפורש כי החברה "אינה למכירה", אם כי בשוק מוסכם כי בטווח הארוך פימי מתכוונת למכור אותה.

ריטליקס מוכרת פתרונות תוכנה לסופרמרקטים ורשתות קמעונאיות, ולאחר הקפיצה בשבוע שעבר במנייתה שווי השוק שלה עומד על 141 מיליון דולר.