נציגות ישראלית מרשימה ברשימה העולמית של המנהיגים הצעירים ל-2009

ברשימה שפרסם היום הפורום הכלכלי העולמי נכללים היזם והמשקיע יאיר גולדפינגר, ומנכ"לית אריסון השקעות, אפרת פלד ; ברשימה גם מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, קווין רוס, מייסד Digg וצ'אד הארלי, מיו-טיוב

נציגות ישראלית מרשימה ברשימת העולמית של המנהיגים הצעירים לשנת 2009, אותה פרסם היום (ד') הפורום הכלכלי העולמי - היזם והמשקיע יאיר גולדפינגר, ויד ימינה של שרי אריסון, אפרת פלד.

הרשימה כוללת מנהיגים מכל רחבי העולם, שזוכים להכרה בגלל "ההישגים המקצועיים שלהם, המחויבות שלהם לחברה והפוטנציאל שלהם לתרום לעיצוב העתיד של העולם", כדברי הפורום. בין המנהיגים הללו ניתן למצוא כמה בכירים מהמגזר הטכנולוגי, כגון מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, קווין רוס, מייסד Digg וצ'אד הארלי, מייסד יו-טיוב.

עוד מופיעים ברשימה סלבריטאים כגון הזמר כריס מרטין ונהג המירוצים מייקל שומאכר. ברשימות קודמות הופיעו מייסדי גוגל, סרגיי ברין ולארי פייג', ג'ימי וויילס, מייסד ויקיפדיה, ושריל סנדברג מפייסבוק.

גולדפינגר הקים, בין היתר, את חברת הסטארט-אפ TVeez, שמפתחת מנוע חיפוש שמסייע לאנשי שיווק לייצר מסר רלוונטי, ואת Strategy Runner ו-Dotomi, שמתמחות בפיתרונות שיווק.

גולדפינגר השקיע גם בסטארט-אפ נוקה TV, שנסגרה בשנה שעברה, ואף חתום על אחת ההצלחות הישראליות הגדולות ביותר בתחום האינטרנט - ICQ. השניים נבחרו מתוך רשימה של 5,000 מועמדים.

אפרת פלד מתפקדת כמנכ"לית אריסון השקעות. פלד מכהנת כמנכ"ל אריסון השקעות, הזרוע העסקית של קבוצת אריסון, משנת 2006. בנוסף, משנת 2003 היא מכהנת כמנכ"לSAFO (מיאמי, פלורידה) - חברה המנהלת את כלל עסקיה הגלובליים של שרי אריסון.

אין זו הפעם הראשונה שבה היזמות הישראלית זוכה ליחס של כבוד בקהילה העולמית. בחודש שעבר נבחר טל חלוזין (27), שהקים את חברת Innovid יחד עם צביקה נטר, ומתפקד כסמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה, ליזם הצעיר (מתחת לגיל 30) והמבטיח של אירופה, בתחרות שיזמה השלוחה האירופאית של המגזין BusinessWeek.