5 חודשי עבודות שירות לגיל פרס, מנכ"ל גולן לשעבר, שאיפשר לעודד דסאו למשוך כספים

פרס הודה והורשע בהסדר טיעון במירמה והפרת אמונים בתאגיד וכן באי-דיווח אירועים מהותיים, לאחר שאיפשר לבעל השליטה דאז למשוך כספים מהחברה ללא אישור הגורמים המתאימים ומבלי לדווח לבורסה ולרשות ני"ע

בית משפט השלום בתל-אביב גזר 5 חודשי עבודות שירות, 6 חודשי מאסר על-תנאי ו-80 אלף שקל קנס על גיל פרס, שהיה מנכ"ל חברת גולן מלאכת מחשבת. בגזר הדין נקבע בהסכמה כי פרס לא יוכל לכהן כדירקטור בחברה ציבורית במשך 5 שנים. השופטת דניאלה שריזלי תפרסם את נימוקי גזר הדין במועד אחר.

פרס, קיבוצניק מכפר חרוב, הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון במירמה והפרת אמונים בתאגיד וב-3 עבירות של אי-דיווח אירועים מהותיים. פרס איפשר, לעיתים באופן אקטיבי ולעיתים באופן פאסיבי, לבעל השליטה דאז דסאו, למשוך כספים ללא אישור הגורמים המתאימים ומבלי לדווח לבורסה ולרשות ניירות ערך.

פרס ודסאו הכירו כשפרס שימש כמנכ"ל פארק הנופש חמת גדר. 4 חודשים לאחר שדסאו מינה אותו למנכ"ל גולן, כתב פרס לבקשתו על נייר לוגו של החברה מכתב לבנק, ובו הוראה להעביר מיליון דולר לחשבון פרטי של דסאו. המכתב נערך ללא קבלת האישורים ומבלי להתייעץ אפילו עם עורך דין או רואה חשבון.

דסאו מואשם כי לפני פרסום הדו"חות הכספיים נהג להפקיד בחברה את הכספים שמשך, ולאחר הפרסום שוב נטל כספים בלא אישורים ומבלי לדווח. בסך הכל נטל 4.8 מיליון דולר.

רק במהלך שמיעת הראיות במשפטם החליט פרס לחתום על הסדר טיעון. "זו סיטואציה מביכה עבורי", אמר היום (ד'). "הייתי מנכ"ל חסר ניסיון לחלוטין בחברות ציבוריות. רציתי לעשות את התפקיד על הצד הטוב ביותר. לא היתה לי כוונה או מניע להסתיר או להטעות את הציבור, אני אדם שומר חוק".

התובע, עו"ד ערן שחם-שביט מפרקליטות מיסוי וכלכלה, אמר בדיון כי ענישה זו מגשימה את האינטרס הציבורי ו"מעבירה מסר לציבור שניתן להאמין בשוק ההון, וכי במקרים שמנהלים סורחים הם מובאים לדין ונענשים". הוא ציין כי פרס אמנם אינו עורך דין, אך הוא משפטן (בעל השכלה משפטית). התובע והסניגורים הדגישו כי פרס עצמו לא נהנה במישרין מהכספים שהועברו כולם לדסאו. (ת.פ. 6493/07).