המגזין הגסטרונומי "על השולחן" תובע את אבי מאיו: הפר הסכם לפתח אתרי אינטרנט

טוענת כי ב-2007 חתמה עם ק.מ.א תוכנה שבבעלות מאיו על הסכם להקמת שני אתרים - אך בהמשך התברר לה כי ק.מ.א אינה חברה גדולה ועתירת יכולת כפי שטען מאיו, ובחלוף שנה וחצי לא הצליח מאיו להקים את האתרים

המרכז הגסטרונומי "על השולחן" תובע בבית משפט השלום בתל-אביב כ-840 אלף שקל מאבי מאיו ומחברת ק.מ.א. תעשיות תוכנה שבבעלותו, בטענה כי הפרו הסכם להקמת אתר אינטרנט.

"על השולחן" עוסקת בהוצאה לאור של ספרים ומגזינים, ניהול תוכן אינטרנטי, עריכת קמפיינים ומחקרים וקיום אירועים בתחום הגסטרונומיה והמסעדנות. ק.מ.א עוסקת בבניית אתרי אינטרנט.

באמצעות עו"ד יאיר פרלה טוענת "על השולחן", כי במאי 2007 חתמה על הסכם עם ק.מ.א להקמת שני אתרי אינטרנט בתחום תרבות האוכל והפנאי, זאת במטרה ליצור רשתות חברתיות מובילות בתחום האוכל הישראלי.

לא במקרה בחרה "על השולחן" במאיו. למנכ"ל החברה, אילן גור, היה היכרות חברית ארוכת שנים איתו. מאיו סיפר לגור כי הוא שותף בחברת אינטרנט בשם "מאיו מדיה גרופ", אותה הציג כבעלת היקף פעילות מרשים. הוא סיפר כי החברה שוקדת על הקמת 8 אתרים, ובתוכם 2 מנועי חיפוש מסחריים (המוכרים בשם "זה הכל" ו"לוגוס"). כן סיפר מאיו כי הוא מפתח שיטות חדשות וייחודיות לחיפוש וליצירת בולטות במנועי חיפוש שבאינטרנט, שיש בהן להותיר מאחור כל פיתוח מתקדם, וכי בהתאם לכך הוא עובד על הרבה הזמנות.

בתביעה נטען כי תמורת 40 אלף דולר התחייב מאיו להקים, בתוך חודשים ספורים, אתרים ברמה הגבוהה ביותר בהם תשולב טכנולוגיה וידע המהווים את "המלה האחרונה" בתחום הממשק והחיפושים, כהגדרתו. כן הבטיח כי לא מדובר בהתקשרות ארוכת-טווח, כך שלאחר הקמת האתרים תוכל "על השולחן" להמשיך לתפעל אותם לבדה ואף להעבירם לשרתים אחרים, מבלי להידרש להתקשר עימו.

ואולם, טוענת "על השולחן", בחלוף הזמן התברר לה כי ק.מ.א אינה חברה גדולה עתירת יכולת כפי שטען מאיו, אלא מאחוריה עומדים רק מאיו ושני מתכנתים. לטענתה, בחלוף שנה וחצי לא הצליח מאיו להקים את האתרים, וזאת משום שפיתוחם התנהל בצורה שערורייתית ונעשה על-ידי אנשים נעדרי הכישורים המקצועיים הנדרשים.

כן נטען כי בשלב מסוים התגלה ל"על השולחן" כי ק.מ.א עובדת במקביל על פיתוח אתר גסטרונומי נוסף של גורם מתחרה, דבר שהוסתר ממנה ושאם היתה יודעת אותו - לא היתה מתקשרת עימה.

בדצמבר נואשה "על השולחן" והודיעה על ביטול ההסכם. לדבריה, כעת אין בידיה המשאבים הדרושים להקמת האתרים (סכום שנע בין 80 ל-120 אלף דולר), ומשכך היא נאלצה לדחות את תוכניותיה לתקופה ממושכת. היא תובעת את הסכום ששילמה, פיצוי מוסכם וכן פיצוי בגין נזקים שונים.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 157697/09).