חדשות חמות: HYPick רוצה לאפשר לגולשים לקדם ולשתף ידיעות חדשותיות

HYPick הוקמה במטרה "להקים אתר שנותן משקל או כבוד לידיעות הכי חמות שמתרוצצות ברשת" ; "המטרה היא לקדם ידיעות חדשותיות שמעניינות את הגולשים ושמעוררות סביבן דיון, ולסייע למשתמשים לשתף אותם עם אחרים"

לא חסרים מקומות ברשת בהם גולשים יכולים להטביע את חותמם. כך, לדוגמה, יכולים המשתמשים להעלות תמונות לאתרי שיתוף קבצים, לפתוח פרופיל אישי ברשתות החברתיות שמציפות את הרשת, להוסיף תגובות לכתבות ולקחת חלק פעיל בפורומים. הרצון של הגולש להשפיע על אופיו של הווב עומד במרכז הסטארט-אפ הישראלי HYPick.

HYPick הוקמה בסוף 2008, על-ידי אורן טודורוס (מנכ"ל) והילטון שר (סמנכ"ל טכנולוגיות), במטרה "להקים אתר שנותן משקל או כבוד לידיעות הכי חמות שמתרוצצות ברשת", מסביר טודורוס. "המטרה היא לקדם ידיעות חדשותיות שמעניינות את הגולשים ושמעוררות סביבן דיון, ולסייע למשתמשים לשתף אותם עם אחרים".

על-מנת להשפיע, גולשים צריכים להירשם לאתר ואז להעלות תקציר של ידיעה שעניינה אותם, ולצרף את הלינק לכתבה המקורית, תמונה או קובץ וידיאו. הידיעות שנמצאות באתר מחולקות ל-10 קטגוריות כמו בריאות, בידור, טכנולוגיה וספורט. "מערכת הדירוג של האתר מבוססת על הפעילות של הגולשים, ולא רק על מערכת ההצבעה שלהם".

המערכת של HYPick מבוססת על אלגוריתם שמשקלל מספר אלמנטים, שמסייעים לקבוע מהו הדירוג של הידיעה ואף להכניס אותה לעמוד הראשי: מספר התגובות שהתקבלו, מספר הצפיות בטקסט ומידת האקטואליות של הידיעה. "אתרים אחרים שמבססים את הדירוג על-פי מערכת הצבעה של הגולשים של 'למעלה ולמטה', מאפשרים לעשות מניפולציות בתוצאות", טוען טודורוס. "בפועל, זה לא בהכרח אומר שהקורא באמת תרם משהו לאתר".

טודורוס, שבעבר שימש כמנהל שיווק בניו-מדיה בחברת מודו, מתייחס לאתרים גדולים ומצליחים כגון Digg, Reddit ו-Mixx, שמציעים שירות דומה. אולם, טודורוס סבור כי "שם, גולשים שיש להם הרבה חברים הם אלו שמצליחים לקדם ידיעות לעמוד הראשי, ואילו אחרים לא מצליחים. אני אוהב את האתרים הללו אבל אני גם לא מפחד להתחרות בהם. ניתן לשפר את מה שהם מציעים. המערכת שלנו יותר הוגנת".

HYPick עוד לא גייסה כסף אלא מומנה על-ידי השקעה עצמית של כ-20 אלף דולר, אולם טודורוס טוען כי בעוד שנה, החברה תגיע למצב מאוזן. בינתיים, האתר הושק בגרסת בטא פתוחה לפני כחודש, ומספר המשתמשים בו עומד על מאות, שמגיעים בעיקר מארה"ב ומישראל. "אנחנו כל הזמן מוסיפים פיצ'רים שונים, שמכוונים לשווקים נוספים".

מה המודל העסקי שלכם?

"המטרה היא להציע לגולשים פרסום מפולח וחכם, כך שליד כל ידיעה תופיע פרסומת שקשורה לקטגוריה אליה היא שייכת. אנחנו מכוונים להגיע למשתמשים בכל מקום שבו הם נמצאים, ולא רק לנווט אותם לאתר היעד שלנו, ולכן נציע גרסה סלולרית, ונאפשר להתקין וידג'ט של השירות". בנוסף, HYPick מציעה לבעלי האתרים והבלוגרים השונים להוסיף אייקון של השירות לצד כל כתבה שמופיעה באתר. "זה מאפשר לבעלי התוכן לקדם את הידיעות שלהם", אומר טודורוס.