אמות במו"מ לרכישת קניון My Center בכרמיאל מדלק נדל"ן ב-55 מיליון ש'

My Center משתרע על פני 19 דונם סמוך לכביש מספר 85 (כביש עכו-צפת) וכולל קומת קרקע המיועדת למסחר בשטח של 6,500 מ"ר וקומת משרדים בשטח 200 מ"ר

דלק נדל"ן נכסים מניבים מנהלת מו"מ מתקדם למכירת קניון My Centrer לאמות השקעות , שבשליטת נתן חץ תמורת 55 מיליון שקל. כך נודע ל"גלובס".

דלק נדל"ן, שבשליטת יצחק תשובה, מחזיקה ב-80% מדלק נדל"ן נכסים מניבים ואילו חברת הביטוח מגדל מחזיקה ב-20%. במקור היה קניון My Center כלול במסגרת עסקת מכירת חלקה של מגדל בדלק נכסים מניבים לידי דלק נדל"ן, עליה דווח לפני כחודשיים. אך העסקה עדיין לא יצאה לפועל.

הקניון, בשטח מסחרי כולל של 6,700 מ"ר, ממוקם לא הרחק מקניון חוצות כרמיאל בו שותפה אמות השקעות (50%) עם חברת גבריאלים ייזום והשקעות. בקירבת מקום גם פועל הפאואר סנטר BIG כרמיאל.

My Center משתרע על פני 19 דונם סמוך לכביש מספר 85 (כביש עכו-צפת) וכולל קומת קרקע המיועדת למסחר בשטח של 6,500 מ"ר וקומת משרדים בשטח 200 מ"ר. כן כולל הקניון 200 מקומות חנייה. סמוך לקניון קיימת תחנת דלק בבעלות דלק נדל"ן אולם היא לא נכללה בעסקת מכירת הקניון.

שוויו של הקניון בספרי חברת דלק נדל"ן נכסים מניבים הוא 48.4 מיליון שקל וההכנסה השנתית מדמי שכירות היא 4 מיליון שקל. שטחים מסחריים מושכרים בקניון למחסני תאורה ורשתות נוספות מתחום האלקטרוניקה וכן לחנויות אופנה, הנעלה ולבנקים. דמי השכירות הממוצעים הנגבים בקניון עומדים על 50 שקל למ"ר לחודש.

קניון My Center מצטרף לסדרת המימושים של דלק נדל"ן בישראל בחודשים האחרונים בשווי כולל של 372.1 מיליון שקל. אלה כללו מכירת שלושה נכסים מניבים בתל אביב לחברת הביטוח מגדל בספטמבר תמורת 275 מיליון שקל על רקע הצורך של החברה להשיג מזומנים כדי להחזיר את הלוואת הענק שנטלה ממריל לינץ' לרכישת רשת RoadChef הבריטית. כן כללה סדרת המימושים את מכירת הנכס המניב בית הרצל בתל אביב לבנק דיסקונט תמורת 42 מיליון שקל בדצמבר.

בינואר מכרה החברה את תחנת הדלק "הכוח ראשון" שבאזור התעשייה הישן של ראשון לציון לקבוצת דלק ישראל, שגם היא בשליטת תשובה, תמורת 41.6 מיליון שקל.

באותו החודש מכרה דלק נדל"ן, באמצעות החברה נכדה סהר החזקות, מגרש בשטח של שמונה דונם באזור בתעשייה פולג שבנתניה תמורת 13.5 מיליון שקל.

גם בחו"ל מימשה החברה נכסים, למשל בחודש שעבר מכרה החברה בת DGRE בניין משרדים בשוודיה תמורת 104 מיליון שקל.