מרחק נגיעה מחדלות-פירעון: S&P חותכת את דירוג החוב הריבוני של אוקראינה ל-"+CCC"

זהו הדירוג הנמוך ביותר למדינה באירופה, יום לאחר הורדת הדירוג של לטביה לרמת אג"ח זבל ; ההורדה - על רקע חשש מיכולת הפירעון של ההלוואה שנתנה לה קרן המטבע הבינלאומית

מרחק נגיעה מחדלות-פירעון: S&P חותכת את דירוג החוב הריבוני של אוקראינה ל-"+CCC" הורדת דירוג של 7 דרגות. זהו הדירוג הנמוך ביותר למדינה באירופה, יום לאחר הורדת הדירוג של לטביה לרמת אג"ח זבל.

ההורדה - על רקע חשש מיכולת הפירעון של ההלוואה שנתנה לה קרן המטבע הבינלאומית. רמת הדירוג הנמוכה משתווה לרמת הדירוג של פקיסטן כשאופק הדירוג למדינה נותר שלילי.

פול מקנמרה, המנהל קרן של 1.2 מיליארד דולר בקרן אוגסטוס אמר כי "הדבר די משקף את המציאות שבה אוקראינה נמצאת ממש על פי תהום של חדלות פירעון החל מחודש נובמבר 2007.

בחודש נובמבר נכנעה אוקראינה למשבר הכלכלי ולפגיעה הכלכלית במדינה בשל אי יציבות פוליטית וביקשה מקרן המטבע העולמית הלוואה בסך של 16.4 מיליארד דולר להבראת המשק.

מחיר ניירות ה-CDS המבטחות את האג"ח של אוקראינה מחדלות פירעון עלו לרמה של 59.5% ולרמה של 5% בחישוב שנתי. מכאן, שעלות ביטוח של 10 מיליון דולר באג"ח של ממשלת אוקראינה עולה מראש 5.95 מיליון דולר ו-500 אלף דולר בשנה.