45 חודשי מאסר בפועל לרו"ח גרשון נוימן על עבירות מס שהכניסו לכיסו 4 מיליון שקל

בהסדר הטיעון הודה נוימן ב-269 עבירות על חוק מע"מ, שעיקרן מסירת דו"חות המכילים ידיעות כוזבות, ניכוי מס תשומות ללא מסמכים, השתמטות מתשלום מע"מ והכנת פנקסים כוזבים

בית משפט השלום בתל-אביב גזר 45 חודשי מאסר בפועל על רו"ח גרשון נוימן, שהודה והורשע בעבירות מס שהכניסו לכיסו 4 מיליון שקל. על נוימן נגזרו גם שנתיים מאסר על-תנאי ו-10,000 שקל קנס.

נוימן (63) היה בעל משרד רואי חשבון עצמאי, ולפני כמה שנים הקים את "אליוט גרופ ישראל", רשת של 19 משרדי רואי חשבון קטנים ובינוניים.

במסגרת הסדר טיעון הודה נוימן ב-269 עבירות על חוק מע"מ, שעיקרן מסירת דו"חות המכילים ידיעות כוזבות, ניכוי מס תשומות ללא מסמכים, השתמטות מתשלום מע"מ והכנת פנקסים כוזבים במטרה לגרום לכך שאדם אחר יתחמק מתשלום מס.

נוימן הורשע בכך שבמספר מקרים קיבל מלקוחות צ'קים לתשלום המע"מ המתחייב מפעילותם העסקית לפי דו"חות שערך, ולאחר מכן שינה מסמכים ודיווח על תשומות כוזבות ביתר, במטרה להקטין את ההכנסה החייבת במע"מ ואת ההפרש שבין הסכומים שקיבל מהלקוח לבין הסכומים שהעביר למע"מ שלשל לכיסו.

בנוסף, הוא שינה את סכומי המע"מ המתחייבים ממנו ומפעילותו על-פי הדו"חות שהגיש למע"מ, והתאים בתיקו האישי את החיוב בהם לסכום הצ'קים שקיבל מהלקוחות לפקודת מע"מ. כן הורה לעובדי משרדו לבצע רישום כוזב בספרי הלקוחות לצורך סגירת יתרות.

התובעת, עו"ד ורדה שפין-גרוס, ציינה כי לא מדובר במעידה חד-פעמית אלא באדם שבמשך 6 שנים פעל לרמות את לקוחותיו ואת רשויות המס באופן שיטתי, ושלשל לכיסו כ-4 מיליון שקל מקופת המדינה. למעט באישום אחד, הוא לא הסיר את המחדלים ולא השיב את הגזילה ללקוחותיו או למדינה.

גם אם מצבו הכלכלי קשה כעת, הוסיפה התובעת, יש לזכור כי במשך שנים רבות הוא חי ברמת חיים גבוהה על חשבון הכספים שלקח לכיסו. עם זאת, היא ביקשה לכבד את הסדר הטיעון נוכח הודאתו המהירה, גילו (63) ונסיבותיו האישיות.

סניגורו טען כי נוימן נכנס לתסבוכת לאחר שבן משפחתו נקלע לבעיה כלכלית, הוא נחלץ לעזרתו, לקח הלוואות מהשוק האפור ובסופו של יום מצא עצמו נתון לאיומים על חייו מצד הגורמים המלווים. לדבריו, נוימן חייב כיום בתיקי הוצאה לפועל כ-450 אלף שקל, עומדות נגדו תביעות רבות המסתכמות בכ-1.7 מיליון שקל, והוא חייב לבנקים כ-400 אלף שקל נוספים.

השופטת זיוה הדסי-הרמן ציינה את מגמת הפסיקה להחמיר בעבירות מס, במיוחד כאלה שנעברו על-ידי רואי חשבון ויועצי מס שניצלו את הידע המקצועי לצורך ביצוע העבירות ובכך השחיתו את מקצוע ראיית החשבון.

בשל נסיבותיו של נוימן היא הטילה עליו קנס קטן יחסית למי שהחזיר רק חלק קטן מכספי הגזילה. (ת.פ. 1943/08).