האופציות על הדולר משקפות לו התחזקות של 0.84% לרמה של 4.196 שקלים בפתיחת שבוע המסחר

ברקליס קפיטל: קיים סיכוי לנפילתו של מדד ת"א 25 אל מתחת לרמה של 630 נק' ; בנק אגוד: תיתכן עוד הורדת ריבית ; לידר שוקי הון: שוק האג"ח יגיב לנתוני תקציב פברואר

היום, כבכול יום ראשון, לא מתקיים מסחר במט"ח. האופציות על הדולר משקפות לו התחזקות של 0.84% לרמה של 4.196 שקלים, בפתיחת שבוע המסחר. שערו היציג של הדולר נקבע ביום שישי האחרון על 4.162 שקלים, לאחר שאיבד 0.26% מערכו.

בברקליס קפיטל סבורים כי קיים סיכוי לנפילתו של מדד ת"א 25 אל מתחת לרמה של 630 נק', במה שעלול להחזיר את המדד לנק' המשבר של נובמבר אשתקד.

עוד אומרים הכלכלנים כי התייצבות של הדולר-שקל על 4.05 שקלים תקדם את צמד המטבעות לשער של 4.32/4.41 שקלים לדולר.

בנק אגוד: תיתכן עוד הורדת ריבית

"כרגיל, רמת הסיכון במניות נותרה גבוהה והשווקים תנודתיים. כאשר בכל רחבי העולם, כל חברה מנסה לעבור את המשבר ע"י קיצוצים והאשראי אינו זמין, המשבר רחוק מלהסתיים ותלוי בפעולות ההחייאה של הממשלות בעולם, שמצידן צוברות גירעונות. אנו לא משנים את המלצותינו, וממשיכים להמליץ על 10% אחזקה במניות למשקיעים סולידיים ועד 35% לספקולטיביים. העובדה שנוצר פער לטובת המדדים המקומיים לעומת אלה של חו"ל לא מוסיפה ביטחון להשקעה נוספת במניות". כך כותבים כלכלני בנק אגוד בסקירתם השבועית.

הכלכלנים מעריכים כי תהליך הורדת הריבית קרוב לסיומו ותיתכן עוד הורדת ריבית, של כ-0.25%. עודכנה תחזיתם של כלכלני הבנק למדדים הקרובים - בפברואר צפוי מדד שלילי של0.1%, וכן במארס. מדד אפריל הצפוי הינו 0.4%. האינפלציה הצפויה ל-12 חודשים קרובים הינה כ-0.5%.

גם ללקוח הסולידי וגם ללקוח אוהב הסיכון ממליצים כלכלני אגוד להגדיל את ההשקעה באג"ח קונצרניות - ללקוח סולידי מ-15% ל-20% ולאוהב הסיכון - מ-20% ל-25%. בנוסף, הם מותירים את המלצתם להגדיל את הרכיב השקלי על חשבון הצמוד וממליצים להשקיע באג"ח השקלי במח"מ 4-8 שנים.

ולבסוף, בנוגע לשוק המט"ח, בבנק אגוד מציינים כי לשבוע הקרוב, נקודת תמיכה שוכנת ב-4.18 שקלים לדולר. נקודת התנגדות קרובה שוכנת ב-4.24 שקלים לדולר.

לידר שוקי הון: שוק האג"ח יגיב לנתוני תקציב פברואר

את סקירת המאקרו של כלכלני לידר שוקי הון, הם פותחים בכך שהאוצר הודיע על תוכנית הגיוס לחודשים מארס-מאי. לדבריהם, בסך הכל מדובר בהיקף גיוס סביר בהחלט, של 15.5 מיליארד שקל מול פדיון של 13.1 מיליארד שקל.

עוד מציינים כלכלני לידר כי אובמה הכריז על גירעון תקציבי ענק של 1.75 טריליון דולר. תשואות האג"ח (10 שנים) עלו ל-3.01%.

בסך הכל, אומרים הכלכלנים בשלושת החודשים הקרובים האוצר לא צפוי ליצור לחץ על שוק האג"ח, עם היקף הנפקות רק מעט גבוה מסך הפדיון. "בנק ישראל מדגיש שימשיך לרכוש אג"ח ממשלתי ובינתיים מעקר את ההשפעה, על-ידי ספיגה בכלים אחרים".

בלידר שוקי הון סבורי כי שוק האג"ח יגיב לנתוני תקציב פברואר, אשר יפורסמו השבוע.

הפער בין השחר ל-10 השנים ל-TB עומד על 1.67, כשלדברי הכלכלנים, עדיין מדובר בפער גדול יחסית.

באשר לנתוני המאקרו בשוק המקומי, בלידר שוקי הון מציינים כי נתוני תעסוקה ברבעון הרביעי היו מעט טובים מהצפוי, והצביעו על עלייה בשיעור הבלתי מועסקים ל-6.3%, אך עם גידול של 12 אלף מועסקים. עם זאת, להערכתם, צפויה החמרה בשוק העבודה בהמשך השנה.

לבסוף, בלידר שוקי הון סבורים כי בנק ישראל עשוי להקטין בקרוב את היקף הרכישות בשוק המט"ח.