נכט ללא הפסקה: מציע למכור מניות צ'ק פוינט בשווי 45 מיליון דולר

לפני כחודש הגיש מריוס נכט, סגן יו"ר צ'ק פוינט וממייסדיה, בקשה למכירת מניות בשווי של 68 מיליון דולר

לציניקנים שבינינו זה אולי יישמע כמו תקליט שבור, אך עבור מריוס נכט, סגן יו"ר צ'ק פוינט , פעולות המכירה החוזרות ונשנות שביצע במניות החברה, רחוקות מלהיות דבר מה חסר תועלת דוגמת תקליט שבור. נכט, אחד משלושת מייסדי ענקית האבטחה, הגיש לפני ארבעה ימים בקשה נוספת למכירת מניות של החברה, חודש ימים בלבד ממועד בקשתו הקודמת.

סדרה של בקשות מכירה

כזכור, לפני כחודש הגיש נכט בקשה למכירת 3 מיליון מניות צ'ק פוינט שבאותה העת היו שוות 68 מיליון דולר. צ'ק פוינט, כזכור, התאגדה כחברה ישראלית ומדווחת לרשות לני"ע האמריקנית כחברה זרה, ולכן לא ניתן לדעת האם בקשת המכירה האחרונה בוצעה. מניית צ'ק פוינט מרכזת מדי יום מחזור יומי ממוצע של 3 מיליון מניות, ולכן מכירת 3 מיליון מניות - במהלך תקופה של כחודש - לא אמורה להוות בעיה.

כך או אחרת, מדיווח שהגישה צ'ק פוינט ביום שישי האחרון, עולה כי נכט הגיש ביום רביעי האחרון בקשה נוספת, והפעם למכירת חבילה בת 2 מיליון מניות ששוויין עומד כיום על 45 מיליון דולר (187 מיליון שקל). צ'ק פוינט נסחרת לפי מחיר של 21.97 דולר המשקף שווי חברה של 4.7 מיליארד דולר (עלייה של 16% מתחילת השנה, וללא שינוי בשנה האחרונה).

כאמור, הבקשה הנוכחית היא עוד אחת בסדרה של בקשות שסגן יו"ר צ'ק פוינט ביצע בשנתיים האחרונות. ממעקב "גלובס" אחר תנועות בעלי עניין, עולה כי נכט מימש בשנתיים האחרונות (רק בהנחה ששתי הבקשות האחרונות יצאו לפועל במלואן) מניות צ'ק פוינט בשווי כולל של 263.2 מיליון דולר - משהו כמו מיליארד שקל (!) - נתון שהופך את נכט למממש הפרטי הכבד ביותר בקרב בעלי העניין בחברות הישראליות הנסחרות בשוק ההון האמריקני, וגם לאחד האנשים הנזילים ביותר בארץ.

מחזיק ב-9.6% מהחברה

טרם שתי הבקשות האחרונות, ונכון לסוף שנת 2008, הייתה לנכט אחזקה של 9.6% במניות צ'ק פוינט, אך ייתכן שהדו"ח השנתי של צ'ק פוינט לשנת 2008, שיוגש בחודשים הקרובים, יגלה כי שיעור אחזקתו של נכט הצטמצם. לגיל שויד, מנכ"ל ויו"ר החברה, יש אחזקה של 15.6% בחברה (שווי של 754 מיליון דולר).