מסמך הרגולציה לא אושר; מועצת הרשות השנייה תדרוש סקירות נוספות לגבי סוגה עילית

כך הוחלט בישיבה שהתקיימה היום בעניין מסמך מיקוד הרגולציה, שמטרתו לשנות את הכללים וההתחייבויות של זכייניות הערוצים המסחריים

מסמך מיקוד הרגולציה עדיין לא נכנס לתוקף: מועצת הרשות השנייה דורשת מהנהלת הרשות סקירות נוספות ביחס לסוגה עילית, טרם הכרעה בעניין דו"ח מיקוד הרגולציה. בתוך כחודש תקבל המועצה שתי סקירות נוספות מאנשי תוכן וסקירה כלכלית, ואז תתקבל ההכרעה הסופית בעניין - כך הוחלט בישיבה שהתקיימה היום (א') במועצת הרשות השנייה בעניין מסמך מיקוד הרגולציה, שמטרתו לשנות את הכללים וההתחייבויות של זכייניות הערוצים המסחריים.

הצפי הראשוני היה כי בישיבה שהתקיימה היום יתנהל דיון בדבר המתווה שהציע יו"ר ועדת הטלוויזיה, אייל בוחבוט, כאשר בתומו תתנהל הצבעה בעניין. יחד עם זאת, במהלך הישיבה נשמעו סקירות של היועץ המשפטי של הרשות, דורון אבני, ושל מנכ"ל הרשות, מנשה סמירה, וטרם התקבלו הכרעות נוספות.

מתווה מיקוד הרגולציה של בוחבוט כלל 5 סעיפים מרכזיים: נושא ההפקות, הסוגה עילית, האינטרנט, הפרסום ומועד ההחלה של המתווה החדש.

המועצה קיבלה החלטות בדבר סעיף אחד - ההפקות. מרבית ההחלטות שהתקבלו מבוססות על חוות-דעת שהכין עבורה המפיק אייל מלובן, אשר כללו בין השאר את השארתו של סעיף 14 על קנו, קרי 65% מההפקות חייבות להיות חיצוניות - לעומת 35% שיכולות להיעשות במלואן על-ידי הזכיין.

לגבי העסקת מפיק בודד התקבלה דעתו של מלובן, לפיה ניתן להוריד את הדרישה מ-30% ל-20%. באשר להעסקת טאלנטים של הזכיינים התקבלה המלצת הנהלת הרשות, לפיה ניתן לעשות שימוש בטאלנטים של הזכיין בעד 15% מההפקות הקנויות.

נושא קריטי נוסף הוא הסוגה עילית. בעניין זה הוחלט להזמין כאמור שתי חוות-דעת נוספות מיועצי תוכן, כמו גם חוות-דעת כלכלית נוספת, טרם הכרעה בעניין. במהלך השבוע הבא צפויה להתקיים ישיבה נוספת בה יועלו הנושאים הבאים: האינטרנט, הפרסום ומועד ההחלה של הכללים החדשים.

ארגוני היוצרים מסרו בתגובה: "צר לנו כי מועצת הרשות השנייה פעלה בניגוד להמלצת הדרג המקצועי של הרשות, מה שהיה מוציא עוד עבודה לשוק העבודה. יחד עם זאת, כפי שהבהרנו בעבר איננו מתנגדים באופן גורף למתן הקלות מסוימות לזכיינים - כל עוד יובטח כי לא יתבצעו הקלות בליבת ההתחייבות של הזכיינים בתחום הסוגה עילית, מה שיפגע פגיעה אנושה בתעשייה וביצירה. יתרה מכך, היוצרים קוראים ליו"ר הרשות השנייה לנצל את המפגש מחר ולהתחיל מרתון של דיונים, על מנת לעסוק לא רק בשאלת 2009 אלא בפיתרון יסודי ועמוק שייצב את שוק העבודה".