פרקליטי הנער הנאשם ברצח עו"ד ענת פלינר: הוא סובל מפיגור שכלי

במסגרת הדיון בכתב האישום הודה הנער בכל העובדות המצוינות בכתב האישום, בהן נטילת הסכין ודקירתה למוות של פלינר - אך לא הודה בכך שהיה מודע למה שעשה

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

עורכי דינו של הנער הנאשם ברצח עורכת הדין ענת פלינר ז"ל הגיעו הבוקר (ב') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כשהם מצויידים בחוות-דעת של מומחה מטעמם, לפיה הנער סובל מפיגור שכלי. במסגרת הדיון בכתב האישום הודה הנער בכל העובדות המצוינות בכתב האישום, בהן נטילת הסכין ודקירתה למוות של פלינר ז"ל - אך לא הודה בכך שהיה מודע למה שעשה.

עו"ד פלינר נרצחה באפריל 2006 על מפתן דלתה שברמת-השרון כאשר פתחה את דלת ביתה לנער שהתגורר בסמוך. היא נדקרה לעיני ילדיה פעמיים בבטנה, ודיממה למוות במקום.

עדותו של הנער היתה אמורה להתקיים לפני כשבועיים בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, אולם זו נדחתה עקב מחלתה של השופטת שרה דותן, שהיתה אמורה לנהל את הרכב השופטים.

ה-DNA של הנער הביא לפיענוח הפרשה

לפני כ-8 חודשים הודיעה המשטרה כי פיענחה את תעלומת הרצח של עו"ד ענת פלינר שהתרחש באפריל 2006, ועצרה קטין בן 17 וחצי כחשוד המרכזי ברצח. עוד לפני כן, במארס 2008, עצרה המשטרה את הנער לאחר שנחשד כי גנב קטנוע.

מדגימות ה-DNA שנלקחו ממנו אז התברר כי ככל הנראה הוא האחראי לרצח. דגימת ה-DNA היוותה את פריצת הדרך לפיענוח הפרשה, ובהמשך הודה הנער במיוחס לו. החשוד ברצח היה בן 15 וחצי בעת הרצח ולאחר מעצרו הוא שחזר את המעשה.

על-פי כתב האישום שהוגש בתחילת יולי, החליט הנער לבצע שוד באחד הבתים ברמת-השרון כדי להשיג כסף. הוא יצא מביתו בשעה תשע בערב, לאחר שנטל זוג כפפות שחורות שהיו שייכות לו וסכין קומנדו ונדן שהיו שייכים לאביו, וצעד לכיוון הרחוב שבו התגוררה פלינר.

הנער נכנס לחצר בית משפחת פלינר, שבה שהו באותה עת פלינר ושני ילדיה, ודפק על דלת הכניסה. פלינר פתחה את הדלת לאחר שהנער הזדהה כשכן ואז אמר לה: "תוציאי את כל הכסף שיש לך". תוך כדי הדברים, כך על-פי כתב האישום, שלף הנער את הנדן ממכנסיו והוציא מתוכו את הסכין. כשפלינר נבהלה וצרחה הנער נלחץ, שלף את הסכין, דקר אותה, השליך את הנדן על הרצפה ונמלט מהמקום. בהמשך השליך הנער את הכפפות ואת הסכין לפח אשפה. שכן ערני שהבחין בסכין העביר אותה למשטרה כעבור כמה ימים.

כחודש לאחר שנעצר נפתח משפטו של הנער החשוד ברצח. שלושה מבני משפחת פלינר הורשו להיות נוכחים בדיון, לאחר שביקשו זאת מבית המשפט, למרות שהדיון התנהל בדלתיים סגורות. במהלך הדיון ביקש הרוצח סליחה מבני משפחת פלינר.