נורווגיה מחזירה את הכבוד לסופר תומך הרייך השלישי - קנוט האמסון

האמסון נפטר ב-1952 כשהוא בן 92 ומוקצה בידי עמו על בגידתו, אבל ספריו "רעב", "פאן" ו"ברכת האדמה" המשיכו לככב ברשימות חובת הקריאה בבתי הספר וגם בלבבות נורווגים רבים

הניו-יורק טיימס מדווח שחגיגות יובל 150 שנה לקנוט האמסון, זוכה פרס נובל לספרות (1920), יטהרו את שמו של הסופר הנורווגי שהיה עד כה מוקע בשל תמיכתו ברייך השלישי. לא זו בלבד שהאמסון קידם בברכה את הכיבוש הנאצי של ארצו, אלא שנתן במתנה את פרס הנובל, שבו זכה על יצירתו הספרותית, לשר התעמולה הנאצי - ג'וזף גבלס. מאוחר יותר טס לפגוש את היטלר ב"קן הנשרים" שלו.

האמסון נפטר ב-1952 כשהוא בן 92 ומוקצה בידי עמו על בגידתו, אבל ספריו "רעב", "פאן" ו"ברכת האדמה" המשיכו לככב ברשימות חובת הקריאה בבתי הספר וגם בלבבות של נורווגים רבים (וגם של קוראים רבים בכל העולם). "אנחנו לא יכולים שלא לאהוב אותו, למרות ששנאנו אותו כל השנים" אמר אינגר סלטן קולן, מחבר הביוגרפיה של האמסון. "זו הטראומה שלנו. הוא רוח רפאים שלא מוכנה להישאר בקבר".

החגיגות מיועדות ל-4 באוגוסט, אז ייחנך "מרכז האמסון", בניין בן 6 קומות שבו יהיה מוזיאון ואולם אירועים. באותו טקס גם יסירו את הלוט מעל לאנדרטה הראשונה לזכרו של האמסון.