במריל לינץ' מורידים את תחזית הצמיחה של ישראל ב-2009 ל-0.7%-; צופים התאוששות מתונה במחצית השנייה

תחזית הצמיחה העדכנית של בנק ישראל עומדת על 0.2%- ; הכלכלנים מעריכים כי לראשונה מזה שנים יירשם גירעון בחשבון השוטף של מאזן התשלומים ; צופים כי בנק ישראל ימשיך להוריד את הריבית ל-0.25%

בבית ההשקעות מריל לינץ' הורידו את תחזית הצמיחה של ישראל ל-2009 ל-0.7%- , מתחזיתם הקודמת לצמיחה אפסית. נציין כי זוהי אינה התחזית הקודרת ביותר שציירו אנליסטים על הכלכלה הישראלית: בחודש שעבר הורידו כלכלני UBS את תחזיתם ל-0.8%-.

בבית ההשקעות מעריכים כי שיעור האינפלציה בשנה הנוכחית יגיע ל-1%. כלכלני מריל לינץ' מסבירים כי הכלכלה הישראלית היא קטנה ופתוחה מאד, וכי 70% מהייצור שלה מיועד לארה"ב ולאירופה, ולכן אינה חסינה בפני המשבר העולמי.

כלכלני בית ההשקעות צופים גם התאוששות מתונה (modest) במחצית השנייה של 2009. עוד הם טוענים כי בעקבות המיתון צפוי הגירעון הממשלתי להגיע ל-5% מהתוצר.

בעקבות הגידול בגירעון חוזים במריל לינץ' גידול ביחס החוב-תוצר ל-81%. כמו כן, עקב הירידה החדה בייצוא, סבורים במריל לינץ' כי לראשונה מזה שנים יירשם שוב גירעון בחשבון השוטף של מאזן התשלומים.

לגבי המדיניות המוניטרית ולמרות רמיזות בנק ישראל, הכלכלנים סבורים כי הפחתות הריבית לא פסקו וצופים כי הריבית תמשיך לרדת ותגיע ל-0.25%.