רואי חשבון במשרדים הגדולים יוזמים להריץ את יגאל גוזמן לנשיאות הלשכה

רו"ח גוזמן הוא יו"ר האקזקוטיבה של BDO זיו-האפט ; המתמודדים הנוכחיים לתפקיד הם רוה"ח דורון קופמן וקובי נבון ; בבחירות הקודמות קופמן איפשר לראובן שיף להתמודד כמועמד יחיד, כששיף מתחייב לכהן רק קדנציה אחת

רואי חשבון ממשרדי רואי החשבון הגדולים יוזמים מהלך של הרצת מועמד מטעמם לתפקיד נשיא לשכת רואי החשבון - כך נודע ל"גלובס". בימים האחרונים נעשו פניות לרו"ח יגאל גוזמן, יו"ר האקזקוטיבה של משרד BDO זיו-האפט, בהצעה כי יתמודד על התפקיד כנציג המשרדים הגדולים. המתמודדים הנוכחיים לתפקיד הם רו"ח דורון קופמן, שהוא בעל משרד קטן; וקובי נבון, העומד בראש משרד בינוני של כ-40 עובדים.

גוזמן אישר כי קיבל פניות, והבהיר כי הוא ישקול זאת רק אם מדובר על מועמדות מוסכמת ולא על התמודדות. לדבריו, הוא מניח כי רואי חשבון מהמשרדים הגדולים יהיו מוכנים לקחת על עצמם את התפקיד, לאחר שיקבלו את הסכמת שותפיהם בפירמה. "אני לא מאמין שיש מישהו מהמשרדים הגדולים שיהיה מוכן ללכת עכשיו לקמפיין, ולהתחיל להיפגש עם רואי חשבון ולשכנע אותם. לעומת זאת, כמועמד מוסכם - אני מניח שיהיו כאלה שיהיו מוכנים", ציין.

בתוך כך נודע כי נשיא הלשכה היוצא, ראובן שיף, והמתמודד דורון קופמן גיבשו ביניהם הבנות בעבר, במסגרתן פרש קופמן מההתמודדות בקדנציה הקודמת ואיפשר לשיף להתמודד כמועמד יחיד, בעוד שיף מצידו התחייב לכהן רק קדנציה אחת.

שיף מסר בתגובה: "כשנה לפני שנבחרתי לנשיא כמועמד יחיד הגעתי להבנה עם דורון קופמן שראה עצמו כמועמד, כי אראה בו חלק מהמעגל הקרוב ביותר של ליבת העשייה, ולפיכך המלצתי בפני הוועד המרכזי למנות אותו כסגן נשיא. אני סבור כי היות ותפקידו של הנשיא הוא בהתנדבות מלאה ומצריך את כל האנרגיות שלו ואת רוב זמנו, הרי שתקופת הקדנציה הראויה היא שלוש שנים בלבד. כך אמרתי לפני בחירתי וכך גם הבטחתי לשותפיי ולמשפחתי, שאכהן רק קדנציה אחת".

קופמן מסר בתגובה: "היתה הבנה שאני יורד מהמועמדות ואתמודד לבד, כשאחליט להתמודד. חשבתי שזה נכון יותר לרדת מההתמודדות ולהצטרף אל שיף במסגרת קבוצה אחת. לא היתה כל מחויבות ולא תמיכה בי בהמשך, אם כי כמובן אני אשמח אם ראובן יתמוך בי".