מינוי אייל לפידות למנכ"ל הפניקס עלול להתעכב בשל סוגיית האופציות

בשל האופציות של דלק ישראל בהן מחזיק לפידות, העסקתו בהפניקס עלולה להיחשב לעסקת בעלי עניין ; החברה ביקשה הבהרות בעניין מרשות ני"ע

מינויו של אייל לפידות למנכ"ל הפניקס עלול להתעכב על רקע הבהרות שביקשה דלק מרשות ני"ע, בעניין האופציות שמחזיק לפידות בדלק ישראל. כך נודע ל"גלובס". החברה פנתה בימים האחרונים לרשות בשאלה האם מינויו של לפידות דורש רק אישור דירקטוריון, או שמא גם את אישור האסיפה הכללית של דלק.

הסוגיה התעוררה על רקע העובדה שלפידות מחזיק באופציות של דלק ישראל, שהיא חברה קשורה, כך שהעסקתו בהפניקס עלולה להיחשב לעסקת בעל עניין, על פי חוק החברות. בנוסף עולה השאלה האם לפידות יכול לקבל את הטבת האופציות בשעה שהוא כבר אינו מכהן בתפקיד כלשהו בדלק ישראל.

לפידות מחזיק בחבילה של 486,589 אופציות בדלק ישראל, כשבמקרה של מימוש מלא שלהן הן יהוו 3.9% ממניות דלק ישראל. על פי ההסכם עם לפידות, כתבי האופציה ניתנים למימוש עד ל-31 במאי 2013, או קודם לכן במקרה של סיום העסקה או מתן שירותים.

מחיר המימוש של האופציות נמצא "בתוך הכסף" לפי שער מניה של 20.55 דולר. בהתחשב בכך שהדולר היציג נסחר כיום ב-4.16 שקל, מדובר בשער מימוש של 85.53 שקל, בעוד בבורסה נסחרות המניות ב-116 שקל. שווי ההטבה משתנה כמובן לפי מחיר המניה ביום נתון, אך כיום, לאחר שמניית דלק ישראל ירדה ב-24% בשנה האחרונה, הוא נע סביב 15 מיליון שקל.

לא צריך לוותר על האופציות

בקבוצת דלק מאמינים כי לפידות אינו צריך לוותר על האופציות שברשותו, ולכן בדקו את הנושא. בין היתר נבדקה האפשרות שלפידות ישמש כסגן יו"ר דלק ישראל, לאור העובדה שבחברה רואים בו כמי שתרם תרומה משמעותית להעלאת תוצאותיה של דלק ישראל, ולכן יש מקום להמשך מעורבותו. עם זאת, הגורמים המשפטים בדלק הגיעו למסקנה כי בשל העבודה שמדובר בחברה קשורה, הדבר עלול ליצור בעיה.

לפידות כיהן כמנכ"ל דלק ישראל החל מיולי 2005, ובשנת 2007 הוא נהנה מעלות השכר הגבוהה ביותר מבין כל מנהלי החברות הציבוריות - 36.2 מיליון שקל. הוא אמור להיכנס לתפקיד מנכ"ל הפניקס ב-1 באפריל, אך אם יוחלט לאשר את מינויו באסיפה הכללית, הדבר עלול לעכב מעט את מינויו. בינתיים כבר אושר בדירקטוריון בראשות משה עמית, מינויו של מחליפו, דוד קמיניץ.

בתוך כך, נציין כי עד היום דלק ישראל והפניקס לא דיווחו רשמית לבורסה על המינויים הצפויים של לפידות וקמיניץ.

רשות ני"ע סירבה להגיב בעניין. בדלק אישרו את הדברים.