נוסעים ברוורס: מכירות כלי הרכב של ג'נרל מוטורס צנחו ב-53% ושל פורד ב-48% בארה"ב בפברואר

בתעשיית הרכב מציינים כי למעשה המכירות היו נופלות לשפל חמור אף יותר, אלמלא מבצעי ההנחות האגרסיביים של היצרניות ; שפל של 27 שנים במכירות כלי הרכב צפוי להרשם עם פרסום נתוני כל היצרניות

פורד מוטורס דיווחה הערב כי מכירות כלי הרכב שלה בארה"ב צנחו בחודש פברואר ב-48%, נתונים קשים אלו של היצרנית הראשונה שמדווחת הערב על מכירותיה בארה"ב מעידים על כך שסך מכירות כלי הרכב בארה"ב עלולים לצנוח לשפל של 27 שנה. נתון זה צפוי להתברר מאוחר יותר הערב לאחר שגם יצרניות נוספות יפרסמו את נתוניהן.

פורד דיווחה כי בפברואר הסתכמו מכירותיה ב-99 אלף כלי רכב לעומת 192.2 אלף כלי רכב שמכרה החברה בחודש פברואר בשנה שעברה. הצניחה מהווה אינדיקציה נוספת כי הפיטורים ההמוניים, הצניחה בשווקי המניות והמשבר המתמשך בשוק הנדל"ן שהביא לצניחת ערך הבתים בארה"ב משפיעים על הצרכנים להמשיך ולהחזיק את מכוניותיהם לזמן ארוך יותר ולא לרכוש מכונית חדשה בעת הזו.

בנוסף מעידה הצניחה על המשך הספקות בציבור ביחס למצבן הפיננסי של ג'נרל מוטורס וקרייזלר, מה שמקשה על החברות למכור כלי רכב בתמורה למזומנים הנדרשים להם על מנת ללהחזיר את ההלוואות שנתן להם הממשל על מנת להותירם כעסק חי בהיקף של 17.4 מיליארד דולר.

בתעשיית הרכב מציינים כי למעשה המכירות היו נופלות לשפל חמור אף יותר, אלמלא מבצעי ההנחות האגרסיביים של היצרניות. אנליסט המסקר את תעשיית הרכב אמר היום לסוכנות הידיעות AP: "נראה כאילו המכירות לא יכולות לרדת עוד, אך יש תרחיש שזה בדיוק מה שיקרה. ליצרניות הרכב אין הרבה מה לעשות, בניסיון לבלום את הנפילה במכירות. הן יכולות להשקיע עוד כסף בשיווק ובמתן הנחות והטבות, אבל גם לצעדים אין השפעה מהותית על המכירות, מה שאומר שאמון הצרכנים והמצב הכלכלי הקשה מונעים מהצרכנים לקבל כל החלטת קנייה בימים אלה".

בתעשיית הרכב צופים כי נתוני המכירות של פברואר 2009 יהיו נמוכים מנתוני ינואר השנה, שהסתכמו ב-656,976 כלי רכב קלים. אם זה יקרה יירשם שפל של 27 שנים מול דצמבר 1981, חודש שבו נמכרו בארה"ב 656,310 כלי רכב קלים.

ג'נרל מוטורס בלטה לשלילה כאשר דיווחה על צניחה של 53% במכירותיה בארה"ב אשר הסתכמו ב-126,170 מכוניות. סגן נשיא החברה אמר עם פרסום הנתונים "השוק נותר קשה ומאתגר, אך נרשמה עלייה קלה במספר המבקרים במרכזי התצוגה של החברה ביחס לחודש הקודם וזה מעודד".

חברה נוספת שפרסמה היום את נתוני המכירות הערב היתה דיימלר שדיווחה על ירידה של 20.6% במכירות מרצדס בארה"ב בפברואר.

מכירותיה של טויוטה בארה"ב נפלו בפברואר ב-39.8% והסתכמו ב-109,583 מכוניות פרטיות ומסחריות. מכירות המכוניות הפרטיות ירדו ב-36.3% ל-64,956 בעוד מכירות המשאיות צנחו ב-44.4% ל-44,627.

מכירותיה של הונדה נפלו ב-38% והסתכמו ב-71,575 כלי רכב. מכירותיה של BMW בארה"ב ירדו ב-34.7% ל-15,805 כלי רכב. המכירות של פורשה ירדו ב-11.5%.