מאחדים כוחות: נענע10 ו-nrg במגעים לשיתוף תכנים ומכירת מדיה משותפת

זאת כדי לתת מענה להגמוניה של וואלה ו-ynet בשוק ; נענע10 ייהנה מתכני החדשות של "מעריב", ובתמורה יאפשר ל-nrg לפרסם תכנים חדשותיים מנענע10 במקביל מנהלת nrg מגעים גם עם חברת התוכן הסלולרי לוגיה

הפורטלים הישראליים מתחילים להפנים כי שיתוף-פעולה עדיף לפעמים על תחרות. ל"גלובס" נודע כי פורטל נענע10 ואתר nrg מקבוצת "מעריב " מקיימים מגעים במטרה ליצור הסכם הדדי לשיתוף תכנים ומכירת מדיה משותפת.

על-פי ההסכם המתגבש, אתר נענע10 ייהנה מתכני החדשות של עיתון "מעריב", ובתמורה יאפשר ל-nrg לפרסם באתר תכנים חדשותיים שיגיעו מנענע10. בכך, מקווים שני האתרים, הם יצליחו להגדיל את החשיפה והטראפיק שלהם ולהתחרות בשחקנים המובילים - וואלה ו-ynet.

גם ההיגיון בהסכם אפשרי למכירת מדיה משותפת הוא ברור. הסכם כזה יאפשר לנענע10 ול-nrg לתת מענה להגמוניה של וואלה ו-ynet, במטרה לשבור את הדואופול שמאפיין את ענף הפורטלים הישראלי.

עוד נודע ל"גלובס" כי במקביל מנהלת nrg מגעים גם עם חברת התוכן הסלולרי לוגיה. זאת במסגרת ההערכות בשוק כי nrg תועבר לניהול של גורם חיצוני, כאשר שמה של לוגיה עלה כמועמדת פוטנציאלית.

אם ההסכם בין nrg ונענע10 אכן ייצא לפועל, מעניין יהיה לבחון כיצד יגיבו המתחרים הגדולים של השניים בכל הנוגע לתכנים חדשותיים. בכל הנוגע ל-ynet, אתר החדשות המוביל בישראל, ייתכן כי ההסכם המתהווה עם זכיינית ערוץ 2 רשת, במסגרתו ynet יציג באתר גם את התכנים הטלוויזיוניים של רשת, יכלול גם את התכנים של חברת החדשות של ערוץ 2, מהלך אליו מתנגדת קשת - המפעילה את אתר מאקו.

הסובלת העיקרית ממהלך כזה תהיה וואלה. הפורטל, שבמהלך מבצע "עופרת יצוקה" חתם על הסכם עם ערוץ 1 שאפשר לו לפרסם באתר תכנים חדשותיים, יעמוד בקרוב ללא תמיכה חדשותית של ממש. זאת בשל העובדה שקבוצת "הארץ", שמחזיקה ב-32.4% ממניות האתר, הודיעה כי היא מעוניינת למכור את האחזקות שלה, ובכך לסיים את הסכם שיתוף התכנים בין השתיים.

בנענע10 ו-nrg העדיפו שלא להגיב על הידיעה.