עסקה שנייה השנה לפרוטרום: רוכשת את חברת FSI האמריקנית תמורת 17.2 מיליון דולר במזומן

נקבע מנגנון תשלום תמורה עתידית המבוסס על ה-EBITDA הממוצע של FSI בשנתיים הבאות כך שהתמורה הכוללת בעסקה עשויה לנוע בין 27 מ' ד' ל-13.15 מ' ד' ; מחזור המכירות של FSI ב-2008 הסתכם ב-11.51 מ' דולר

האם מדובר בניצול הזדמנויות בעת משבר? על-אף ואולי בגלל ההאטה הכלכלית, פרוטרום באמצעות החברה הבת, פרוטרום ארה"ב, מבצעת רכישה שנייה בשנת 2009, כאשר הפעם המטרה היא חברת תמציות טעם אמריקאית. פרוטרום צפויה לרכוש את חברת Flavors Specialties Inc (FSI) בתמורה ל 17.2 מיליון דולר במזומן.

בהסכם הרכישה נקבע מנגנון תמורה עתידית בהתאם ל EBITDA הממוצע שתשיג FSI בשנתיים הקרובות, כך שסך התמורה הכוללת עשויה להגיע ל 27 מיליון דולר, או לקטון ל 13.1 מליון דולר.

פרוטרום פועלת באמצעות 2 חטיבות - חטיבת תמציות הטעמים, העוסקת בייצור ושיווק של תמציות טעם, וחטיבת חומרי הגלם, העוסקת בייצור ושיווק מיצויי טעם טבעיים, רכיבי מזון טבעיים, שמנים אתריים וכימיכלים ארומטיים.

FSI נוסדה בשנת 1979, והינה חברת תמציות טעם ומיצויים מצמחים, העוסקת בפיתוח, בייצור ובשיווק של תמציות טעם ומיצויים טבעיים מצמחי מרפא Botanical Extracts))) בעיקר לתעשיית המזון והמשקאות. לFSI אתר ייצור בחוף המערבי של ארה"ב בקליפורניה, כאשר היא פעילה גם במרכז ודרום אמריקה, והיא מעסיקה כ-38 עובדים. מייסדי החברה והנהלתה צפויים להשתלב בהנהלת פרוטרום ארה"ב.

מחזור המכירות של FSI עמד על 11.5 מיליון דולר, לעומת 11.2 מיליון דולר בשנת 2007, והרווח התפעולי של החברה בשנת 2008 הסתכם ב 3.5 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של 3.3 מיליון דולר בשנת 2007. מדובר ברווח תפעולי בשיעור של 30%, שיעור גבוה ביחס לרכישות קודמות שביצעה החברה.

אורי יהודאי, נשיא פרוטרום, התייחס לעסקת הרכישה ואמר כי "בכוונת פרוטרום לנצל את תשתית השיווק והמכירות הגלובלית שלה, על מנת למנף ולממש את אפשרות ה Cross Selling הרבות שרכישה זו מייצרת, הן על ידי הרחבת בסיס הלקוחות והן על ידי הרחבת סל המוצרים. "רכישת Flavors Specialties מהווה חיזוק חשוב של נוכחות פרוטרום בארה"ב בתחום תמציות הטעם ומחזקת את מעמדה כיצרן וספק תמציות טעם עולמי מוביל."