יונס: "חלק גדול מהציבור רוצה תשואה מובטחת והגיע הזמן לאפשר פתיחת חיסכון לטווח ארוך עם הטבות מס בבנק"

מנכ"ל מזרחי-טפחות בכנס לשכת סוכני ביטוח: "לא יכול להיות שהח"כים, לאחר שיתעשתו, לא יבחנו מחדש את נושא הייעוץ הפנסיוני" ; "החזרת ניהול החיסכון הפנסיוני לבנקים - דבר שייקרה אבל ייקח עוד זמן"

"לא יכול להיות שבכנסת החדשה, לאחר שיתעשתו חברי הכנסת, הם לא יבחנו מחדש את נושא הייעוץ הפנסיוני ואיכותו, את נושא ניהול כספי הפנסיה ואת איכותו, את נושא העמלות ואת רמת הגילוי לציבור על חסכונותיו. בסוף יבינו שיש צרכנים שגם עליהם צריכים לשמור", כך אמר היום אלי יונס, מנכ"ל בנק מזרחי טפחות , שתקף את הרגולציה שמוביל אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר ואת היצרנים הפנסיוניים שמונעים אפשרות למתן ייעוץ פנסיוני אובייקטיבי אמיתי במערכת הבנקאית. את הדברים אמר יונס בכנס ביטוח, פנסיה ופיננסים של לשכת סוכני ביטוח המתקיים באילת.

"לא ניתן לדבר היום על החזרת ניהול החיסכון הפנסיוני לבנקים, זה יקרה אבל יקח עוד זמן", אמר יונס וסימן בכך את הכיוון העתידי אליו שואף מזרחי טפחות לכוון את המערכת הבנקאית למול הגופים המוסדיים. "יש חלק גדול מהציבור שרוצה תשואה מובטחת והגיע הזמן לאפשר פתיחת חיסכון לטווח ארוך עם הטבות מס בבנק, עם הבטחת תשואה ולא להסתפק בתשואות חלשות או טובות בהשקעות שינוהלו על ידי אחרים", הוסיף.

"אבא בירושלים"

כך או אחרת, יונס - שהבנק בניהולו עוסק בייעוץ פנסיוני ומתחרה בסוכני הביטוח בהקשר זה, הבהיר שהמערכת הבנקאית עדיין רחוקה מלתת ייעוץ פנסיוני כנדרש. "יש לי בשורה מאוד טובה שתשמח אתכם מאוד. נכון לעכשיו אין לכם שום סיבה לדאגה", אמר והוסיף שהסיבה לכך נעוצה בהתנהגות האגף הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר. "יש לכם אבא בירושלים והוא שומר עליכם. כולם נחושים לשמור על טובתם של מנהלי הכסף הפנסיוני (מנהלי חברות הביטוח, קרנות הפנסיה וקופות הגמל, ר.ש.) ועל טובתם של סוכני התיווך, רק שלא יהיה ייעוץ אובייקטיבי בבנקים", אמר.

בהתייחסות פרטנית לייעוץ הפנסיוני במערכת הבנקאית סיפר יונס כי "היינו הראשונים להיכנס לייעוץ הפנסיוני. הוצאנו כסף רב מאוד לפרסום על הייעוץ ומצאנו את עצמנו נלחמים בטחנות רוח כי לא הצלחנו לשנות את התפיסה של מי שקובע מה זה ייעוץ אובייקטיבי". בנוסף לאשמה שהטיח באגף שוק ההון אומר יונס כי גם היצרנים הפנסיוניים גורמים לכך שהייעוץ בבנקים לא קיים, בכך שאינם מתאימים מיכונית לנדרש בבנקים.

לאחר דבריו של יונס התקיים פאנל בנושא פנסיה חובה. במסגרת זו אמר יואב בן אור, המשנה לממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, כי "אנו רואים התפתחות יפה בפנסיה חובה, כיום מדובר בכ-250 אלף איש שיש להם ביטוח פנסיוני במסגרת זו. זה תהליך הדרגתי שלא מיצה את הפוטנציאל שלו". לדברי מיכאל אטלן, היועץ המשפטי של משרד התמ"ת, יישום הסכם הפנסיה חובה במשק בעייתי ולכן, לדבריו, "יכול להיות שיהיו שינויי חקיקה לצורך שיפור יכולות האכיפה של הפנסיה חובה".