קבוצת חנן מור מסכמת את 2008: עברה לרווח של 2.5 מיליון שקל; מכרה דירות וקרקעות בהיקף ב-130 מיליון שקל

הכנסות החברה צמחו בכ-90% והסתכמו בשנה החולפת ב-65.6 מיליון שקל - בעיקר מההכרה בהכנסה בשני הבניינים הראשונים בפרויקט "דירה במושב"

לראשונה מאז הפכה לחברה ציבורית - HMG קבוצת חנן מור מסיימת שנה עם רווח נקי בשורה התחתונה. החברה סיימה את הרבעון הרביעי עם רווח נקי של 4.3 מיליון שקל. הרווח ברבעון זה, שהיה הרבעון השני ברציפות בו מדווחת החברה על רווחים, הוביל לרווח של 2.5 מיליון שקל בסיכום שנתי, לעומת הפסד של 6.6 מיליון שקל בשנת 2007.

הכנסות החברה צמחו בכ-90% והסתכמו בשנה החולפת ב-65.6 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 34.5 מיליון שקל בשנת 2007. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מההכרה בהכנסה בשני הבניינים הראשונים בפרויקט הדגל של החברה, דירה במושב, הנבנה על אדמות מושב תלמי מנשה. לחברה היו השנה מכירות של 130 מיליון שקל, אולם על פי כללי ה-IFRS, מכירות אלו יוכרו בדו"חות הבאים של החברה, עם מסירת הדירות.

הרווח הגולמי הסתכם בשנת 2008 ב-15.4 מיליון שקל, המגלמים שיעור רווח גולמי של כ-23.6%, לעומת רווח גולמי של 5.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה, המגלם שיעור רווח גולמי של כ-16.1%.

תזרים המזומנים של החברה במהלך השנה החולפת היה שלילי והסתכם ב-3 מיליון שקל. בתשעה חודשים הראשונים של 2008 לחברה היה תזרים מזומנים חיובי מפעילות של 22 מיליון שקל, אולם במהלך חודש נובמבר השלימה החברה רכישת קרקע בנס ציונה תמורת 28 מיליון שקל, שעל פי כללי החשבונאות נרשמה כהוצאה שוטפת של החברה והובילה לתזרים השלילי מפעילות שוטפת בשנה כולה.

ההון העצמי של החברה עומד על-35 מיליון שקל והיקף המאזן הסתכם ב-325 מיליון שקל, לעומת מאזן בהיקף של 265 מיליון שקל בסוף 2007.

"השנה החולפת היתה ללא ספק מאתגרת, אבל גם שנת שיא בפעילות הקבוצה", אמר חנן מור, יו"ר ומנכ"ל HMG. "במהלך 2008 מכרה החברה יחידות דיור וקרקעות בהיקף כספי של 130 מיליון שקל". לדבריו, "כחלק מהיערכות למשבר, במהלך השנה החולפת שמנו דגש רב על האצת המכירות בפרויקטים השונים שלנו. התהליכים הללו הובילו לקצב מכירות מואץ, שאת פירותיו אנו קוצרים כיום, ופועלים לשמרו גם במהלך השנה הבאה".

לדברי מור, "התוצאות הכספיות של הקבוצה המתבטאות בדו"חות הכספיים אפשרו לנו להוביל מהלך כמעט חסר תקדים של הקדמת התשלומים לבעלי האג"ח, מהלך שמיטיב עם מחזיקי האג"ח ועם החברה גם יחד. האתגרים בתקופה הקרובה רבים, אבל אנו ערוכים היטב להתמודד עימם, וגם לנצל אותם על מנת להמשיך ולבנות את החברה לטווח הארוך".