מכרז קרנות המנוף שמוביל משרד האוצר מתקרב לישורת הסופית - רק שש קבוצות נותרו במירוץ

האוצר הבהיר לאחרונה כי אם יהיו שתי קבוצות זוכות, שתיהן יקבלו מהמדינה השתתפות בהיקף של 500 מיליון שקל כל אחת

מכרז קרנות המנוף שמוביל משרד האוצר מתקרב לישורת הסופית ורק שש קבוצות נותרו במירוץ לניהול המאמץ המשותף למדינה ולגופים המוסדיים כשלפי ההערכות בשוק נראה שההצעות הזוכות יצביעו על מינוף של פי 3 על כספי המדינה. האוצר הבהיר לאחרונה כי אם יהיו שתי קבוצות זוכות אז שתיהן יקבלו מהמדינה השתתפות בהיקף של 500 מיליון שקל כל אחת. התוצאות הסופיות צפויות להתקבל בתחילת השבוע הקרוב.

הקבוצה של אורי יוגב, אייל גבאי ורואי מכנס, פרשה מהמירוץ ולא הגישה הצעה. לפי שעה לא ברורה הסיבה להימנעותם מהגשת הצעה ופרישתם מהמכרז. כך, ככל הידוע, בשעות הצהריים נותרו במירוץ יתר הקבוצות שעברו את השלב הראשון במכרז שנערך לפני שבועות ספורים. מדובר בקבוצה של יעקב אלינב, קותי גביש ואודי הילמן; גבי פרל, מני וסרמן, רן גרודצקי וצורי לביא; הקבוצה של גבי טרבלסי, גיא ועדיה, גיל גרשלר וגיא זוקין; הקבוצה של אהרון ציטרין, חן ברדיצ'ב, אורי שלו ושלום גולדבלט; הקבוצה של KCPS, יוסי דאובר, גבי לב,שי איילון, הדי בן סירא ועו"ד צפי ריכטר; הקבוצה של ניסים ארניה, שמואל מסנברג, ראובן צבאג, עזרא עטר וירון פיטארו.

על פי ההערכות, שלוש הקבוצות הראשונות - שבהובלת אלינב, פרל וטרבלסי הן שהגישו לאוצר מכתבי התחייבות מהמוסדיים במינוף של פי 3 ביחס לכספי המדינה. עם זאת עדיין לא ידועים הסכומים המדויקים ולכן קשה לדעת מי מהגופים יזכה, כאשר באוצר עוסקים בשעה זו בפתיחת המעטפות.

מינוף של פי 3 על כספי המדינה מהווה הצלחה מבחינת האוצר מכיוון שמינוף שכזה משמעותו שבקרן המנוף הזוכה יושקעו סך כולל של כ-2 מיליארד שקל, כך שאם יהיו שתי קרנות זוכות שדורגו יחדיו במקום הראשון (ומציגות את אותו היקף התחייבות של המוסדיים) אז יוקמו שתי קרנות מנוף שיקבלו מהמדינה הון של כחצי מיליארד שקל כך שיוזרמו לשוק האשראי הקונצרני החוץ בנקאי כ-4 מיליארד שקל. באם תהיה קרן זוכה מובהקת היא תקבל מהמדינה 500 מיליון שקל והשנייה (באם הגישה התחייבויות נמוכות מהזוכה) תקבל מהמדינה השתתפות של כ-300 מיליון שקל.

הקבוצה הזוכה במכרז תהיה זו שתציג לאוצר את היקף ההתחייבות הגבוה ביותר מצד המוסדיים (כלומר, את המינוף הגבוה ביותר לכספי משלם המסים שיופנו לקרנות המנוף), תוך עמידה בתנאים הטכניים שקבע האוצר. את נושא קרנות המנוף מוביל באוצר החשב הכללי, שוקי אורן.