סיכוי מחודש לקונג'י: ויזקום זכתה בתהליך ההתמחרות ותרכוש את נכסיה תמורת 8.7 מיליון שקל

בכך תהפוך ויזקום לבעלת השליטה באחת החברות המעניינות והאטרקטיביות בתחום המרכזיות לעסקים, זאת לאחר שבית המשפט יאשר את המכירה בשבוע הבא ; 27 עובדיה ימשיכו לעבוד בחברה תחת בעלותה של ויזקום

חברת ויזקום שבבעלות כורש אברהמי, זכתה במכרז לרכישת חברת קונג'י. היום בבוקר הגיש כונס הנכסים של החברה עו"ד עומר גדיש לבית המשפט את המלצתו למכור את נכסי החברה לידי ויזקום לאחר שבדק את הצעותיה והצעות חברה נוספת של מציעים אמריקניים שהגישה הצעה פחות טובה מאשר הצעתה של ויזקום. בכך תהפוך ויזקום לבעלת השליטה באחת החברות המעניינות והאטרקטיביות בתחום המרכזיות לעסקים.

נציין, שויזקום רכשה את פעילות ההפצה והשיווק של קונג'י בישראל בטרם קרסה החברה, שהייתה בבעלות איש העסקים אבי וינרב בשנה שעברה לאחר שוינרב נקלע למצוקת אשראי והחברה התקשתה לעמוד במחויבותה. ויזקום רכשה גם את תיקי הייצור של מרכזיות קונג'י מכיוון שהעריכה שקיים סיכוי שלא תוכל להוציא את ימיה ורצתה להבטיח את עצמה מבעוד מועד. בפועל זה מה שקרה וקונג'י קרסה ובסופו של דבר החלה ויזקום לייצר את מרכזיות קונג'י לאחר שחתמה על הסכם עם החברה היצרנית.

בסוף תהליך ההתמחרות בין ויזקום לבין המשקיעים האמריקניים קבע כונס הנכסים כי להצעתה של ויזקום יש יתרונות רבים טובים יותר מאשר ההצעה הנגדית וכמו כן, קבע כי לויזקום יש סיכוי הרבה יותר טוב להפעיל את החברה ולהחזיר אותה לעבודה תוך קליטת מרבית העובדים שנותרו ללא פרנסה וזכויות בחודשים האחרונים מאז קרסה. נציין כי העובדים היו בעד ההצעה הנגדית ואולם כונס הנכסים החליט שלא לאפשר להם להיות נוכחים בתהליך ההתמחרות שנמשך כמה שעות, אך הסכים לשמוע את עמדתם שכאמור תמכה בהצעה הנגדית.

בסופו של דבר כאמור החליט עו"ד גדיש כי החברה הזוכה זו ויזקום שתקבל את נכסי החברה לניהולה תמורת 8.7 מיליון שקל שייפרסו בהתאם להסכם עם הכונס. קונג'י היא אחת מיצרניות המרכזיות המובילות בשוק המקומי ומוצריה בתחום ה-IP זכו להערכה רבה בשוק. אלא שבשנים האחרונות הידרדר מצבה של החברה ובעליה לא הצליחו לתפעל אותה כשורה ולכן נקלעה לקשיים כלכליים. 27 עובדי החברה ימשיכו לעבוד בחברה תחת בעלותה של ויזקום.