נבלמה התפשטות שריפת הענק שכילתה את מפעל "יעד כימיקלים" ביהוד - התושבים בסמוך הורשו לשוב לבתיהם

כוחות כיבוי אש עדיין נאבקים על כיבויה ; המפעל מכיל חומרים מסוכנים ; התושבים מתבקשים להסתגר בבתיהם

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

לפני שכובת השריפה המשטרה התירה לתושבים לחזור לבתיהם. כוחות כיבוי האש השתלטו על השריפה שפרצה בשעות הצהריים במפעל "יעד כימיקלים" שבפינת הרחובות מוהליבר ושבזי בעיר. לא היו נפגעים, מלבד כבאי שנפגע בגפיו באופן קל ופונה לבית החולים תל השומר.

המשטרה החלה בפינוי תושבים הגרים ברדיוס של מאה מטר מהשריפה מחשש להתפשטותה. התושבים הגרים בסמוך התבקשו לצאת מבתיהם, לסגור את התריסים אחריהם ולפנות את עצמם לבית הספר "רמז" שברחוב צירקין ביהוד. התושבים אף התבקשו להכין ציוד לשהייה של מספר שעות ואף להיערך ללינת לילה. הרחובות מוהליבר, שבזי, גירון, נורדאו ואיזור התעשייה ביהוד נותקו מאספקת חשמל בהתאם להנחיות כיבוי האש.

18 צוותי כיבוי אש ו-40 כבאים נלחמו בשריפה

המפעל הכיל חומרים מסוכנים, ולכן כוחות גדולים של מכבי אש נאבקו בכיבו השריפה. הכוחות תוגברו גם בכבאים מיחידות חומרים מסוכנים בפיקודו הישיר של קצין חומרים מסוכנים, טפסר משנה מנחם כספי.

18 צוותי כיבוי אש שהם 40 כבאים הצליחו לתחום את המפעל על מנת למנוע את התפשטות האש למפעלים נוספים באזור ולעבר בתי מגורים. מנופים צבאיים סייעו לכוחות כיבוי האש לבודד את המפעל. גורמי ההצלה קבעו כי לא נשקפת סכנה בריאותית לציבור.

השילוב של שריפה וחומרים מסוכנים הוא שילוב המדאיג מאד את כוחות ההצלה. לפני כחודש וחצי פרצה שריפת ענק במפעל "אגן כימיקלים" באזור התעשייה של אשדוד. ארבעה בני אדם נפגעו אז באורח קל עד בינוני כתוצאה משאיפת עשן.