שר האוצר האמריקני טימותי גייטנר צפוי לערוך כינוס חירום בשבת בנושא חילוץ תעשיית הרכב; ג'נרל מוטורס: פשיטת רגל תעלה יותר מ-100 מיליארד דולר

מניית GM ירדה לשפל שלא ידעה כמוהו מאז 1933 ; פורד: "אנחנו לא זקוקים לסיוע מהממשל; החברה תשרוד את המשבר בהצלחה ; קרייזלר דורשת מהממשל עוד 5 מיליארד דולר, GM דורשת 16.6 מיליארד דולר נוספים לאחר שכבר קיבלה 14.4 מיליארד דולר

שר האוצר האמריקני טימותי גייטנר צפוי לערוך כינוס חירום בשבת בנושא חילוץ תעשיית הרכב. בישיבה יהיו נוכחים לארי סאמרס, היועץ הכלכלי הלאומי שימנה היום כוח משימה מיוחד לחילוץ תעשיית הרכב מטעם הבית הלבן.

שתי החברות שנמצאות על סף פשיטת רגל הן ג'נרל מוטורס שמנייתה צללה לרמות של 1933 וצברה הפסדים של יותר מ-80 מיליארד דולר בשלוש השנים האחרונות. וקרייזלר שנמצאת בבעלות פרטית של קרן סארברוס.

הפגישה מחר תיערך לאחר שגייטנר ניהל שיחות בנושא אפשרות של פשיטת רגל של אחת או יותר מיצרניות הרכב האמריקניות עם מנהלי בנקים, ספקי מכוניות, עורכי דין ומומחים נוספים בתחום.

לגורמי הממשל כנראה שכעת ייקח מספר שבועות לפחות על מנת לקבל החלטה לגבי אופי והיקף הסיוע לשתי היצרניות הללו, כשההערכות מדברות על תאריך יעד שנמצא א שם בסוף חודש אפריל בזמן שהחברות למעשה תלויות על בלימה ו-GM כבר פירסמה הערת "עסק חי".

ביום שישי שעבר נפגשו פקידים בכירים של משרד האצר האמריקני עם מנהלי חברת פורד בכדי לדון על מצבה של תעשיית הרכב האמריקנית. דובר מטעם חברת פורד אמר כי החברה אינה מבקשת כרגע סיוע חירום מהממשל וכי החברה ממוצבת בצורה טובה כדי לצלוח את המשבר בהצלחה.

בחודש דצמבר העניק הממשל הלוואה של 4 מיליארד דולר לקרייזלר שביקשה 5 מיליארד נוספים בכדי שהחברה לא תפשוט רגל. ג'נרל מוטורס קיבלה 13.4 מיליארד דולר וביקשה סכום נוסף של 16.6 מיליארד בכדי שהחברה תוכל "להמשיך לצוף".

GM: פשיטת רגל תעלה יותר מ-100 מיליארד דולר

בפגישה שנערכה היום אמרו בכירים בג'נרל מוטורס כי עברו על מספר תסריטים של פשיטת רגל והגיעו למסקנה כי הדבר יהיה מסוכן מידי לעתיד החברה והעלות עלולה להגיע ל-100 מיליארד דולר בכדי שהחברה תשוב לתפקד לאחר פשיטת הרגל.

בדו"ח מפורט של יותר מ-100 עמודים פירטו ב-GM את הסיבות לכך שפשיטת רגל תהיה יקרה ומסוכנת יותר מקבלת סיוע חירום מהממשל שיעזור לשקם את החברה.

מניית GM ירדה היום במסחר בוול סטריט לשפל שלא ידעה כמוהו מאז 1933 המניה נפלה בכ-20% לרמה של כ-1.5 דולר למניה.