אנדי רם על 7,000 המפגינים מחוץ לאצטדיון לאחר ההפסד בגביע דיוויס: "אני מקווה שפוצצו אותם מכות"

הצמד אמיר חדד ואנדי רם הפסידו לצוות השבדי, סיימון אספלין ורוברט לינדשטט, בתוצאה 6:4, 1:6, 7:6, 6:4

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

השנאה לישראל התפרצה בשבדיה: כ-7,000 בני אדם הפגינו הערב (שבת) מחוץ לאצטדיון הטניס במאלמו שבשבדיה במחאה על השתתפות הטניסאים הישראלים בטורניר גביע דיוויס. המפגינים הזועמים ביקשו למנוע מישראלים לשחק על האדמה השוודית. הם נשאו שלטים עליהם נכתב "עצרו את המשחק" וקראו קריאות גנאי נגד ישראל, במחאה על פעולותיה ברצועת עזה.

הרשויות בשבדיה החליטו למנוע מראש כניסת קהל למשחקים, עקב התרעות על הפרעות מצד תושבי המקום, שכשליש מהם מוסלמים. אבל גם זה לא עצר את ההמון הזועם. עשרות פרשים של המשטרה השבדית התעמתו עם המפגינים, שהחלו את ההפגנה בכיכר המרכזית של עיר הנמל השבדית.

המפגינים לא הסתפקו בקריאות ובשלטים, והחלו להשליך חזיזים ורימוני עשן לעבר השוטרים, שנותרו חסרי אונים מולם. "השחקנים הישראלים אמרו בעצמם שהם משמשים כשגרירים של ישראל", אמר אחד המפגינים. "הם משתייכים לאותה מדינה שלפני זמן קצר הביאה למותם של 1,500 אזרחים בעזה, אשר 500 מהם היו ילדים".

ובפנים: הפסד מאכזב

מפגין אחר שהחזיק בידיו שלט הקורא "לעצור את האלימות והגזענות", אמר שהם מנצלים את האירוע כדי להביע את דעתם נגד מעשיה של ישראל, אך עם זאת, הוא אינו חושב שיש לעצור את המשחקים.

הטניסאי הישראלי ששיחק בפנים, אנדי רם, סיפר בשיחה עם חדשות 2 כי האבטחה סביב הצוות הישראלי הייתה חסרת תקדים. "לקחו אותנו דרך מנהרות תת קרקעיות", אמר. "בדרך היינו צריכים להחליף מכוניות משוריינות וכל אחד נסע במכונית אחרת, כדי שלא יידעו איפה אנחנו. היקף האבטחה פה הוא דבר שרואים רק בסרטים בהוליווד".

רם לא ראה בעצמו את ההפגנות בחוץ. "עודכנו שהיה בלגן, מכות אי סדר ושברו חלונות של חנויות", הוסיף. "אני מקווה שפוצצו אותם מכות. זו הפעם הראשונה שאני נתקל בשנאה כזו נגד ישראלים. אבל אנחנו ניסינו להתרכז במשחק עצמו, שהתנהל באווירה של אימון ולא באווירה של תחרות".

מספר המהגרים במאלמו הוא מהגבוהים שבערים האירופאיות, ואין זו הפעם הראשונה שמתרחשים בה עימותים אלימים. במהלך מבצע "עופרת יצוקה" בעזה התקיימה בעיר עצרת תמיכה בישראל אשר משתתפיה והשוטרים שאבטחו אותם הותקפו בידי קבוצת מקומיים.

עם או בלי קשר למה שקרה מחוץ לאצטדיון, הנציגים הישראלים לא יצאו משם מחייכים. נבחרת שבדיה עלתה ליתרון 2:1 מול ישראל. הצמד אמיר חדד ואנדי רם הפסידו לצוות השבדי, סיימון אספלין ורוברט לינדשטט, בתוצאה 6:4, 1:6, 7:6, 6:4.