יובל בן זאב ממשיך להמליץ "משקל חסר" על מניית אפריקה ומעדיף את האג"ח הקצרות: "חובת ההוכחה על החברה"

בסקירה שהוציא היום לקראת דו"חות החברה לסיכום 2008 שיתפרסמו בסוף החודש, מציין בן זאב כי אין ביכולתו לחזות את התוצאות הכספיות שלה

"באפריקה אין כל חדש", קובע יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים ברוקראז' בנוגע למניית אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב (74.8%). בסקירה שהוציא היום (א') לקראת דו"חות החברה לסיכום 2008 שיתפרסמו בסוף החודש, מציין בן זאב כי אין ביכולתו לחזות את התוצאות הכספיות.

בן זאב ממליץ פורמלית על המניה ב"תשואת-שוק", על אף שבמהלך הסקירה הוא כותב כי "המלצתנו נותרה כשהייתה - משקל חסר במניה והחזקה באג"ח הקצרות". לגבי מחיר היעד, האנליסט לא נקב במחיר יעד למניה כבר מזה למעלה משנה (מאז ינואר אשתקד), אז נקבע לה מחיר יעד של 330 שקל, הגבוה פי 10 ביחס לשער המניה הנוכחי (32.01 שקל בפתיחה). בן זאב, כזכור, עורר גלים כשפרסם לפני חודשיים סקירה על החברה (גם אז המליץ עליה במשקל חסר) ובה העריך את שוויה במודל הערכת שווי נכסי נקי (NAV) כאפס, למרות שהעריך כי "אפריקה תעבור את 2009 בשלום בסבירות גבוהה מאוד".

האנליסט מציין כי התוצאות הכספיות של אפריקה ישראל עשויות לכלול השפעות מנוגדות, למשל ירידת ערך נכסים - בן זאב חושש מהפחתות נוספות בהמשך לירידת ערך של 1.9 מיליארד שקל ברבעון השלישי, בשל ההרעה במצב שוקי הנדל"ן בעולם והעלייה בשיעורי ההיוון.

שערוך נכסים בהקמה, תקן חשבונאי שצפוי להיות מאומץ על-ידי החברה רק ברבעון הראשון של השנה הנוכחית, לא יניב רווחי הון שישפיעו על תוצאות הרבעון. מנגד, הונה העצמי של חברת הנדל"ן עשוי לגדול במונחים שקליים, בגלל ירידת ערכו של השקל מול מטבעות זרים במהלך הרבעון הרביעי.

בן זאב מבקש לבדוק בדו"חות הכספיים האם קיימת התפתחות חיובית בשוקי היעד של החברה ("להערכתנו, בחודשיים האחרונים חלה הרעה נוספת בשוקי הנדל"ן"); השכרת השטחים בקניון במוסקבה ("אנו מעריכים כי בשלב זה לא נרשם גידול מהותי בהשכרת נכסים"); מכירה או השכרה של בניין "הניו-יורק טיימס" ("עד כה לא נרשמה כל התפתחות משמעותית"); הצלחה במכירת הדירות בפרוייקט מרקיז במיאמי ("ככל הידוע אין התקדמות מול הבנק המממן").

מה לגבי הנכסים בישראל, שמכירה או מימון מחדש שלהם יאפשרו לבחרה הבת אפריקה נכסים להחזיר הלוואות בעלים (1.3 מיליארד שקל) לחברה האם? "לעת עתה נראה כי מכירת קניון רמת אביב לא תצא לפועל", הוא כותב, ומעריך כי גם הפרסום מהבוקר, על אשראי של 400 מיליון שקל מבנק לאומי תמורת שעבוד הקניון, הוא "צעד חיובי, אך בהיקף לא גדול". עם זאת, עסקת מיזם מחצית היובל שטרם הושלמה כן צפויה לסייע, "אך בהיקף נמוך יותר".

כן מציין בן זאב כי חשוב גם לבדוק את היערכות הקבוצה להשלמת מקורות המימון לטווח הקצר ורכישה חוזרת של אג"ח לפדיון בטווח הקצר מתחת לערכן הנקוב. "העסקה למכירת חטיבת האופנה (זארה, א"ו) טרם והשלמה", ציין, ו"צעדים אחרים נמצאים בשלבים מוקדמים". לסיכום, הוא מציין, "חובת ההוכחה על החברה".

אפריקהאפריקה