אדריכלי צמרת מתמקמים במתחם ההיסטורי

המושבה האמריקאית בתל אביב-יפו, הסמוכה לנווה צדק, הופכת למוקד משיכה עבור אדריכלי הצמרת של העיר ללא הפסקה. ל"גלובס" נודע, כי בשטחה המצומצם של המושבה האמריקאית, הכוללת שני רחובות בלבד (אוארבך ובר הופמן), רכשו דירות מספר אדריכלים מהמשרדים המובילים בת"א. בין הרוכשים: איתן ומיכל קימל ממשרד קימל אשכולות, ואדריכל מורן פלמוני, אשר חתומים על רבים מבתיה של נווה צדק.

האדריכל פלמוני (ורעייתו השחקנית ליליאן ברטו), שמשרדו ממוקם בנווה צדק, רכש דירה בקבוצת רכישה שכוללת גם את יזם הנדל"ן זאב סוקולובסקי אשר הקים את מרכז סוזן דלאל, ואת השף חיים כהן ואירית שנקר, בעלי מסעדת 'קרן' לשעבר ששכנה במושבה. שטח כל דירת דופלקס בפרויקט שפינת הרחובות יעמוד על כ-160 מ"ר, וכולן כבר נמכרו.

האדריכלים איתן קימל ומיכל קימל-אשכולות רכשו עם שותפים נוספים מגרש להקמת קומפלקס יוקרתי ל-6 דירות בצמוד לפרויקט "THE VILLAGE". אדריכל מנדי רוטברד, שותף במשרד האדריכלים של משה צור, רכש דירה בפרויקט "THE VILLAGE" של חברת דרינל, הכולל בתים בני שתי קומות ועליית גג בנוי ברוח התקופה ההיסטורית. "יפו עוברת מהפך חיובי. הבסיס הצבאי באזור פונה והפך לבית מגורים, ואל האזור נוהרים מעצבים וחנויות בוטיק", מסביר רוטברד.

"לאדריכלים יש יתרון מקצועי עצום, הם נחשפים לתוכניות בניין עיר ומהראשונים לדעת על התפתחותו של אזור. לצד החזון האדריכלי וראיית המקום כמוצר סופי עתידי, הם עוסקים גם בליווי התכנוני והאורבאני ליזמים השונים. לכן, ריכוזם במושבה מהווה איתות חיובי עבור רוכשים פוטנציאליים", אומר אהוד המאירי, יו"ר פירמת שמאות המקרקעין והייעוץ הכלכלי אהוד המאירי ושות'.