שמועות על איחור בהגשת ההצעה של קבוצת אלינב להגשת ההצעה במכרז קרנות המנוף

מהקבוצה של אלינב נמסר בתגובה: "לא ידוע לנו על דבר שכזה" ; לפי ההערכות, 4 קבוצות הגישו הצעה במינוף הגבוה פי 2.9-3 מכספי הממשלה - של 1.5-1.45 מיליארד שקל מכספי המוסדיים

המכרז על קרנות המנוף נסגר ביום חמישי בצהריים, ובשוק מתרוצצות שמועות לפיהן הקבוצה בראשות יעקב אלינב איחרה בהגשת המעטפה עם הצעתה שלה למינוף כספי הממשלה בקרנות בדקות ספורות לאחר המועד האחרון. השמועות בשוק שהוכחשו על-ידי הקבוצה. מהקבוצה של אלינב נמסר בתגובה: "לא ידוע לנו על דבר שכזה. היינו לפני הזמן והאוצר יודע זאת".

גורמים המקורבים לעניין מציינים, כי הקבוצה בראשות אלינב הגיעה במועד למשרדי האוצר, ואולם נכסה למשרדים לאחר השעה היעודה - וזאת בשל עיכוב שנגרם על-ידי האוצר. ממשרד האוצר נמסר כי הוא מנוע מלהתייחס לנושא.

למכרז לניהול המאמץ המשותף למדינה ולגופים המוסדיים למחזור האג"ח הקונצרניות הגישו רק 6 קבוצות מתוך 7 קבוצות ידועות - שכן הקבוצה של אורי יוגב, אייל גבאי ורואי מכנס, פרשה מהמירוץ ולא הגישה הצעה, כאשר לא ברורה הסיבה להימנעותם מהגשת הצעה ופרישתם מהמכרז.

לפי ההערכות, 4 קבוצות הגישו הצעה ובה השתתפות עצמית מכספי המוסדיים בסדר גודל של 1.5-1.45 מיליארד שקל, מה שגוזר מינוף פי 2.9-3 לכספי הממשלה. הממשלה, כזכור, צפויה לתרום 500 מיליון שקל לכספי קרן המנוף.

בין ארבעת הקבוצות ככל הנראה ניתן למנות את הקבוצת של גבי פרל, מני וסרמן, רן גרודצקי וצורי לביא; הקבוצה של גבי טרבלסי, גיא ועדיה, גיל גרשלר וגיא זוקין; הקבוצה של יעקב אלינב, קותי גביש ואודי הילמן; והקבוצה של KCPS, יוסי דאובר, גבי לב,שי איילון, הדי בן סירא ועו"ד צפי ריכטר.