בארנס אנד נובל הוותיקה יוצאת למלחמה דיגיטלית באמזון

קמעונאית הספרים מתכוונת לפתוח את החנות המקוונת הראשונה שלה השנה ולהשיק מכשיר קריאה דיגיטלי

חברת Barnes & Noble, קמעונאית הספרים הגדולה בארה"ב, מתכוונת להילחם בחדירת אמזון לשוק הספרים הדיגיטליים: בכוונתה לפתוח את החנות המקוונת הראשונה שלה השנה, וייתכן שהדבר יגובה על-ידי השקת חומרה ייעודית משל עצמה לקריאת ספרים דיגיטליים, כזו שתתחרה ב-Kindle של אמזון. בארנס אנד נובל, שנוסדה ב-1873, יוצאת אם כך לקרב דיגיטלי.

וויליאם לינץ', סמנכ"ל התפעול לענייני מכירות מקוונות של החברה, הודיע שהחברה תשיק חנות ספרים מקוונת לספרים דיגיטליים בהמשך השנה. כמו-כן, נודע שהקמעונאית שוקלת השקת חומרת קריאת ספרים דיגיטליים (e-reader), שתתחרה במכשיר הקינדל של אמזון, אולם החברה סירבה להגיב על המידע.

כחלק מהכנתה לצעדים אלה, החברה רכשה בשבוע שעבר תמורת 15.7 מיליון דולר את Fictionwise, קמעונאית ספרים דיגיטליים, שמכרה יותר מ-5 מיליון כותרים באתריה (Fictionwise ו-eReader). הטכנולוגיה שלה תשמש לתמיכה בחנות באתר barnesandnoble.com.

העסקה תקשר בין בארנס אנד נובל לפלסטיק לוג'יק, חברת טכנולוגיה המתעתדת להתחיל בפיילוט ל-e-reader חדש מאוחר יותר השנה "עם כמה שותפות ולקוחות נבחרים".

פלסטיק לוג'יק הודיעה באחרונה כי פיקשנווייז תפעיל את החנות הדיגיטלית שתתמוך ב-e-reader החדש. עם זאת, טענה החברה כי קורא הספרים הדיגיטלי שלה מותאם לקריאת עיתונים ומגזינים יותר מאשר לקריאת ספרים.

ג'יימס מקוויבי, אנליסט בפורסטר, מאמין שמכשיר הקינדל ומתחרהו העיקרי, ה-Reader של סוני, נהנים מיותר ממיליון משתמשים, ולכן "כבר אינם מוצר נישה".