פיפ"א: שיווק הכרטיסים למונדיאל לתושבי דרום אפריקה לוקה בחסר

אחרי שהתברר כי רק 20% מתוך הבקשות לכרטיסים לגביע העולמי ב-2010 הגיעו ממקומיים, בהתאחדות הכדורגל העולמית קוראים לדרום אפריקה לייעל את צעדי השיווק שלה ולהאיץ את המכירה לתושביה

מארגני המונדיאל בדרום אפריקה ב-2010 קיבלו הוראה מפיפ"א להגביר את צעדי השיווק במטרה למכור יותר כרטיסים לתושבים המקומיים. בדרא"פ הודו כי 80% מהבקשות לרכישת שלושת מיליון הכרטיסים שהופצו לטורניר התקבלו עד כה ממקורות זרים.

המזכיר הכללי של התאחדות הכדורגל העולמית, ג'רום ואלקה, אמר כי הוא "נדהם" כשלא נתקל בפוסטרים, שלטי חוצות ואמצעי פרסום אחרים למכירת כרטיסים, כאשר ביקר במדינה לאחרונה.

האכזבה מהביקוש לכרטיסים למונדיאל מצטרפת לאכזבתה של פיפ"א מקצב מכירת הכרטיסים האיטי לגביע הקונפדרציות, טורניר החימום של המונדיאל שייערך בעוד שלושה חודשים בדרא"פ. עד כה נמכרו 170 אלף כרטיסים מתוך 640 אלף שהוקצו לטורניר זה.

יש לציין כי מחירי הכרטיסים הן לגביע הקונפדרציות והן למונדיאל לתושבי דרום אפריקה מסובסדים, וזולים משמעותית מהמחירים שייאלצו לשלם התיירים שיגיעו למשחקים. הכרטיסים הזולים ביותר יימכרו למקומיים ב-20 דולר. בפיפ"א מעריכים כי 450 אלף מבקרים יגיעו לדרום אפריקה במהלך המונדיאל.

הירשם לניוזלטר והתראות ספורט כדי לקבל בחינם לתיבת המייל שלך את כל העדכונים הכלכליים מהמונדיאל המתקרב