שופרסל נקנסה ב-450 אלף שקל בגין הטעיית צרכנים בנוגע למבצעי הוזלה וסימון מחירים

כמו כן חויבה הרשת לחתום על התחייבות בסך 150 אלף שקל להימנע מעבירות אלה ; יחד עם החברה הורשעו גם 5 מנהלי סניפים, שנקנסו ב-1,000 שקל כל אחד

בית משפט השלום בראשון-לציון הרשיע אתמול (א') את רשת שופרסל בגין הטעיית צרכנים בנוגע למבצעי הוזלה וכן בשורה של חריגות הנוגעות לסימון מוצרים, וקנס אותה ב- 450 אלף שקל. כמו כן חויבה הרשת לחתום על התחייבות בסך 150 אלף שקל להימנע מעבירות אלה. יחד עם החברה הורשעו גם 5 מנהלי סניפים, שנקנסו ב-1,000 שקל כל אחד.

על-פי כתב האישום שהוגש על-ידי עו"ד טלי קינן ממשרד התמ"ת, באחד מסניפי רשת שופרסל פורסם מבצע הפחתת מחירים למארז וופל קליק, אולם מבדיקת מחירים שנערכה על-ידי מבקרי מחוז תל-אביב בנשרד התמ"ת נמצא כי המחיר שצויין על שלט המבצע כמחיר לפני הנחת המבצע היה מחיר קטלוגי בלבד, ואותו מוצר מעולם לא נמכר באותה חנות במחיר זה.

עוד עולה מכתב האישום כי שופרסל פרסמה מודעה בעיתון יומי בדבר מבצע הוזלת מחירים לצרכנים הרוכשים שתי יחידות של חיתולי פמפרס בחנות הרשת. במודעה לא נרשמה הגבלה כלשהי המוציאה מתחולת המבצע סדרה מסוימת של חיתולי פמפרס. בפועל - צרכנים שביקשו לרכוש שתי יחידות חיתולי פמפרס מהסידרה "ניו בייבי" התבשרו כשהגיעו לקופה כי המבצע אינו חל על סדרה זו.

במקרה נוסף התלונן צרכן כי לא כובד המבצע שהובטח על-ידי הרשת במודעה לגבי רכישת בקבוקי יין במחיר מוזל מאד, החל על צרכנים הרוכשים מוצרים בחנות הרשת בסכום מינימלי מסוים.

מכתב האישום עולה עוד כי בסניפים רבים של הרשת עדיין נמצאו פערים במחיר המוצר המופיע במדף לבין מחירו בקופה בעת התשלום, והיו גם סניפים אשר נמנעו מלכלול את דמי הפיקדון במחיר הרשום על גבי המוצרים. לפי הוראות חוק הגנת הצרכן, קיימת חובה לכלול את דמי הפיקדון במסגרת המחיר הכולל הרשום על גבי המוצר.

במשרד התמ"ת מציינים כי רוב הליקויים והחריגות התגלו בעקבות תלונות צרכנים.

משופרסל נמסר בתגובה: "העבירות נשוא פסק הדין מקורן בטעויות שנעשו בתום-לב. שופרסל פועלת כל העת למניעת הישנותן של טעויות כאמור, ותכבד את החלטת בית המשפט אשר ניתנה בעקבות עסקת טיעון שהוסכמה בינה לבין הפרקליטות".