סיעת הליכוד אישרה: רובי ריבלין חוזר ללשכת יו"ר הכנסת

הג'ינס חוזר לכנסת - בכוונתו של ריבלין לבטל את האיסור הגורף של לבוש הג'ינס

ח"כ ראובן (רובי) ריבלין חוזר ללשכת יו"ר הכנסת: סיעת הליכוד אישרה הבוקר פה אחד, את מועמדותו של ריבלין מטעמה לתפקיד יו"ר הכנסת ה-18. "יש בי שמחה והתרגשות רבה לקראת תפקיד זה, ואני מקווה שגם הכנסת, על כל חלקיה, תיתן בי אמונה", אמר ריבלין בישיבת הסיעה. "משימתי הראשונה והחשובה ביותר, אם אבחר, היא להחזיר את איתנותה של הכנסת ואת מעמדה בציבור. יש להנהיג קוד אתי חסר פשרות בכל הנוגע להתנהלותם של חברי הכנסת, כדי שתופעות שליליות שהיינו עדים להם בשנים האחרונות לא יחזרו על עצמן". ריבלין כיהן כיו"ר הכנסת בכנסת ה-16.

קודם להצבעה אמר יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, כי הוא רואה בריבלין מועמד טבעי לתפקיד, וכי משיחות שקיים עם חברים בסיעה התרשם שריבלין זוכה לתמיכה מקיר לקיר בתוך הסיעה.

הליך בחירתו של ריבלין במליאת הכנסת צפוי להתקיים במקביל להצגת הממשלה החדשה, ככל הנראה ביום רביעי הבא או ביום שני שלאחריו. כהונתו של ריבלין צפויה לבסס את מעמדו לקראת ההתמודדות על תפקיד נשיא המדינה.

בסביבתו של ריבלין מאשרים כי בכוונתו לבטל את האיסור הגורף על כניסה למשכן בג'ינס, החלטה שהתקבלה על ידי יו"ר הכנסת היוצאת, ח"כ דליה איציק (קדימה) ועוררה סערה במשכן הכנסת. עם זאת מדגישים בסביבתו כי יוטלו סייגים על הלבוש. "בהחלט תהיה הקפדה על סגנון לבוש מכובד והולם את הסביבה הפרלמנטרית", אמרו. ריבלין עצמו אמר כי "הכנסת היא בית העם ואי אפשר למנוע מהעם לבוא ולבקר בה בסגנון בו הוא מורגל ביומיום".