פרטנר תזכה 11,500 מנויים בכ-321 אלף שקל - לאחר שחויבו שלא כדין על שיחות לחו"ל

כך עולה מתגובה שהגישה פרטנר לבקשה לאישור תביעה ייצוגית נגדה בנוגע לאופן חיוב לקוחות על שיחות לחו"ל במסגרת תוכנית התעריפים "אורנג' פרי" ; החיוב הבעייתי - על המקטע בישראל שמחוייב ע"י פרטנר

חברת פרטנר משלימה בימים אלה זיכוי כספי בהיקף של כ-321 אלף שקל לכ-11,500 מנויים, שחויבו שלא כדין בגין מקטע השיחה ברשת אורנג' בשיחות לחו"ל, וזאת בשל תקלה שנפלה במערכותיה עקב טעות אנוש. כך עולה מתגובה שהגישה פרטנר לבקשתם של יעקב וחיים רובין לאשר תביעה ייצוגית נגד החברה בנוגע לאופן חיוב לקוחות בגין שיחות לחו"ל במסגרת תוכנית התעריפים בשם "אורנג' פרי".

שיחות לחו"ל מורכבות משני מקטעים המחויבים בנפרד: מקטע שיחה ברשת אורנג' בישראל, המחויב על-ידי פרטנר; ומקטע השיחה הבינלאומית, המחויב על-ידי המפעיל הבינלאומי. בתביעה נטען כי מנויים שרכשו בנק דקות במסגרת אורנג' פרי ולא ניצלו אותו עד תומו, שילמו עבור מקטע השיחה ברשת אורנג' בשיחות לחו"ל, למרות שלא אמורים היו לשלם.

בתגובתה של פרטנר נאמר כי במהלך החודשים ינואר-פברואר 2008, הרבה לפני הגשת התביעה, גילתה החברה בעצמה כי נפלה תקלה במערכותיה ותקלה זו תוקנה כבר ביוני 2008. לדבריה, עם גילוי התקלה ובמקביל לתיקונה החליטה לזכות באופן גורף את כל מנוייה, להם מקושרת חבילת הטבות או תוכנית תעריפים, כולל מנויים שאינם זכאים להשבת כספים.

לדברי פרטנר, האופן בו התנהלה הוא הדרך היעילה וההוגנת ליישוב העניין, ולכן אין עוד כל טעם בניהול ההליך במישור התביעה הייצוגית. (ת.א. 2073/08).