פרסי אקו"ם בסך 300 אלף שקל ליוצרים בתחום הזמר העברי והמוזיקה הקונצרטית

בין מקבלי הפרסים: עלמה זהר, מאיר בנאי, ג'וני שועלי, שולי רנד ואסף אבידן

עלמה זהר, מאיר בנאי, שולי רנד ואסף אבידן הם בין הזוכים בפרס אקו"ם (אגודת הקומפוזיטורים, מחברים ומו"לים) בתחום הזמר העברי והמוזיקה הקונצרטית. הפרסים מוענקים ליוצרים מובילים בארץ מתחומים שונים: משוררים, מלחינים, מלחיני מוזיקה קלאסית, מעבדים, סופרים ועוד, שמקבלים אות הערכה על פועלם השנתי ומענקים כספיים בסכום כולל של 300 אלף שקל.

בחירת הזוכים נעשתה על-ידי חבר שופטים מקצועי, המורכב מיוצרים מובילים וממבקרי מוזיקה וספרות, בהם: בתחום הזמר העברי - נורית הירש, רמי קלינשטיין, זאב נחמה, אריאל הורוביץ ופיטר רוט; ובתחום המוזיקה הקונצרטית - אלה מילך-שריף, דורון סלומון ואהרון חרל"פ.

פרס הישג השנה לשיר, ע"ש משה וילנסקי, יוענק השנה ל"שיר אהבה אינדיאני" ("מיגל"), בביצוע עלמה זהר (מילים ולחן: עלמה זהר/ עיבוד: אסי איילון). בנימוקי ועדת השופטים נכתב בין היתר: "חבר השופטים שמח על כך שהשיחה בין מיגל לעלמה זהר התנתקה. ככה עלמה תישאר בארץ, ותוכל להמשיך לכתוב עוד הרבה שירים מקוריים להפליא, מיוחדים ומרגשים, כמו שעשתה השנה". סכום הפרס הוא 15 אלף שקל, ומחולק באופן שווה בין הפזמונאי, המלחין והאמן המבצע.

פרס הישג השנה למלחין, ע"ש מרדכי זעירא, בסך 10,000 שקל, מוענק למאיר בנאי, על האלבום "שמע קולי". "מאיר בנאי מלווה אותנו עם המוזיקה שלו מתחילת שנות ה-80... באלבומו החדש 'שמע קולי' מוכיח מאיר שאפשר להתקרב לדת, בלי להתרחק מעשייה מוזיקלית מקורית ורלוונטית", כתבו השופטים בנימוקיהם.

בפרס הישג השנה לפזמונאי, ע"ש מרדכי זעירא, זכה שולי רנד, על האלבום "נקודה טובה". נימוקי השופטים: "באלבום 'נקודה טובה', שולי רנד לוקח אותנו למסע בעולמו השברירי של חוזר בתשובה. שולי הוא לא מישהו שראה את האור ומטיף ללכת בעקבותיו, אלא אדם שמפלס את דרכו בחושך, ולכן הוא מרגש את כל שומעיו, דתיים וחילוניים כאחד". סכום הפרס: 10,000 שקל.

פרס הישג השנה לתגלית, ע"ש עוזי חיטמן, בסך 10,000 שקל, מוענק למוזיקאי אסף אבידן. נימוקי השופטים: "כשהוא חמוש בלהקה מצוינת (המוג'וס), קול אדיר וחבילת שירים באנגלית, הפך אסף אבידן לשיחת היום אצל כל מי שקורא לעצמו חובב מוזיקה".

פרס הישג השנה למעבד ע"ש מרדכי זעירא מוענק לאסי איילון, על האלבום "דברי" של עלמה זהר. בנימוקי השופטים נכתב: "המעבד והמפיק אסי איילון קיבל מעלמה זהר מתנה, אבל גם משימה לא פשוטה - אוסף מצוין ומגוון מאוד של שירים. אסי השכיל, בדמיון וברגישות, לעוף עם כל שיר - בעקבות הטקסט, לאן שצריך - מדרום אמריקה ועד אפריקה, ותוך כדי זה ליצור תמונה של אלבום שלם בעל צבע ואופי מובהקים משלו". סכום הפרס: 10,000 שקל.

פרס עידוד פרסום היצירה, ע"ש אמיתי נאמן, למלחין במוזיקה פופולרית מוענק לאיתי פרל. נימוקי הוועדה השופטת: "איתי הוא יוצר צעיר, מבטיח ומעניין. המוזיקה שלו מיוחדת, חסרת יומרות ומניירות, מלאה רגש, נשמה וישירות שתופסת ונוגעת במאזין לה ולא מרפה. חבר השופטים ראה באיתי כבולט ביותר מקרב המועמדים האחרים ובחרו לתת לו פרס זה, מתוך האמונה בו ובמוזיקה הייחודית שלו". סכום הפרס: 13 אלף שקל.

הפרס לעידוד פרסום היצירה ע"ש אמיתי נאמן לפזמונאי במוזיקה פופולרית (13 אלף שקל) והפרס החיצוני, ע"ש אהרון גפן, להפקת אלבום (20 אלף שקל) יוענקו לנועם רותם ולג'וני שועלי (בהתאמה).

בתחום המוזיקה הקונצרטית, בפרס להישג השנה, ע"ש מנחם אבידום, זכה המלחין עופר פלץ על יצירתו "EQUILIBRIUM". "מדובר ביצירה רב-מקצבית מאתגרת", כתבו השופטים. "ניכרים ניסיונות חדשניים במצלול המוזיקלי, היא אוונגרדית וחסרת פשרות. היוצר מצליח ליצור אלמנטים דרמטיים באמצעים מינימליים כל אלה חוברים יחדיו ויוצרים עולם צלילים ייחודי שהאוזן אינה מתעייפת מלהאזין לו". סכום הפרס - 10,000 שקל.

בפרס עידוד פרסום היצירה, בסך 13 אלף שקל, זכה המלחין גלעד כהן על יצירתו "חמישייה לגיטרה בס ומיתרים". נימוקי השופטים: "כתיבתו של גלעד מעניינת מאוד ומקורית, ייחודית, עכשווית ומחוברת לעולם של היום. ישנו חיבור למקום על כל גווניו - המוזיקה עצמה מאוד ישראלית".

פרס ליצירה המוגשת בעילום שם יוענק למלחין קרל וולניאנסקי על יצירתו "סימפוניה מספר 1". "ניכר כי היצירה מאוד מושקעת, התזמור מעולה והמבנה משכנע. האווירה אינטנסיבית, כזו שעוברת כחוט השני לכל אורך היצירה ומושגת על-ידי ניגודים בין הקטעים הליריים לבין אלו הקצביים", כתבה הוועדה השופטת בנימוקיה. סכום הפרס: 13 אלף שקל.

טקס פרסי אקו"ם, שמתקיים השנה זו פעם ה-51, ייערך ב-29 במרץ, במרכז דוהל בתל-אביב.