הנדסה קלה ברשת: VisualTao תאפשר לערוך תוכניות של מודלים הנדסיים מורכבים

השירות מאפשר למשתמשים לנהל דיאלוג מקצועי, תוך כדי תהליך העריכה, להפיץ ולתעד את השינויים שנעשו, וליישם את השינויים המאושרים אל קבצי התכנון: "אנחנו רוצים להחיל על שוק ההנדסה את המהפכה שעברה על הווידיאו באינטרנט"

התפתחותו המואצת של האינטרנט מובילה לכך שיותר ויותר תחומים, שעד כה לא נשענו על יישומים אינטרנטיים, מתחילים להתבסס על הפלטפורמה האינטרנטית. דוגמה אחת לכך היא שוק ההנדסה. חברת VisualTao, שהוקמה ב-2007 ע"י יוצאי יחידת המודיעין החזותי והתעשייה האווירית - טל וייס (מנכ"ל), איריס שור (סמנכ"ל מוצר) ויונתן סרוסי (סמנכ"ל פיתוח), שואפת להפוך את תחום ההנדסה, שנחשב כגדול וכבד עבור יישומי אינטרנט סטנדרטיים, לתחום שנתמך אינטרנט.

"אנחנו רוצים להחיל על שוק ההנדסה את המהפכה שעברה על הווידיאו באינטרנט", מסביר וייס. "פעם היו צריכים להוריד קובצי וידיאו כבדים על מנת לצפות בהם און-ליין, והיום כבר יש סטרימינג וחוויית הצפייה הרבה יותר קלה ומהירה, אנחנו מציעים משהו דומה בשוק ההנדסה".

לדבריו, הטכנולוגיה של החברה מאפשרת למשתמשים לערוך בזמן אמת תוכניות של מודלים הנדסיים מורכבים, ולשתף אחד עם השני את השינויים שמתבצעים בתוכניות. "משתמשים יכולים לעשות את זה בו-זמנית מכל מקום בעולם, מבלי שתהיה להם תחנת CAD, כאשר התהליך הזה נעשה ישירות מדפדפן האינטרנט שלהם".

השירות שמציעה החברה מבוסס על מודל ה-SaaS והוא פונה בעיקר לחברות הנדסה אזרחיות, שעובדות על פרויקטים גדולים. "השירות שלנו מאפשר להוזיל עלויות באופן משמעותי, גם כי מספר אנשים יכולים לעבוד עליו בו-זמנית, מה שמקצר את זמן הפרויקט, וגם כי זה לא מצריך עלויות גבוהות של שרתים", טוען וייס. "השלב הבא הוא לפנות לחברות ייצור, שיסתייעו בטכנולוגיה שלנו בתכנון מכני".

השירות מאפשר למשתמשים לנהל דיאלוג מקצועי, תוך כדי תהליך העריכה, להפיץ ולתעד את השינויים שנעשו, וליישם את השינויים המאושרים אל קבצי התכנון. "דווקא בתקופות משבר, ממשלות ממשיכות להשקיע בפרויקטים של הנדסה אזרחית, כדוגמת תשתיות, ולכן המוצר שלנו מאוד רלבנטי לתקופה הזו", מסביר וייס.

עד כה גייסה החברה 800 אלף ד': 550 אלף ד' מחברת הנדסה גדולה בארץ, מקבוצת המשקיעים הפרטיים של ברוקס קרת, ו-250 אלף ד' מהמדען הראשי. החברה נמצאת במגעים עם קרנות הון סיכון ומשקיעים פרטיים לגיוס 4-5 מיליון דולר.

מהו המודל העסקי?

"ההכנסות שלנו יגיעו ממכירת רישיונות, כאשר הגרסה הראשונה של המוצר תצא בסוף הרבעון השני של השנה. כעת נמצאת המערכת בתוכנית פיילוט, עם חברות הנדסה גדולות בישראל. אנו מנהלים מגעים מתקדמים מול משווקי ה-CAD הגדולים בעולם, שמביעים התעניינות גדולה במוצר".