מעבר לים זה נשמע יותר טוב: מכשירי הסלולר החדשים יגיעו לארץ באיחור אופנתי

"גלובס" אסף את המכשירים החדשים ביותר שהוכרזו בשבועות האחרונים בעולם ; התקווה היא שאת כולם נראה בישראל - אך הניסיון מראה שזו תישאר כנראה משאלה בלבד

יצרניות הסלולר נראות כחברות העסוקות ביותר בתעשיית האלקטרוניקה הבידורית. קטלוגים של חברות כמו נוקיה או סמסונג מתחדשים כמעט מדי חודש וכוללים דגמים משוכללים וחדשים. כמות המכשירים העצומה גדלה עוד יותר בשבועות האחרונים, בעיקר בגלל מספר תערוכות אלקטרוניקה שהתקיימו באירופה ובארה"ב.

מכשירי מסך מגע בעולם הסלולר הם עדיין הטרנד הכי לוהט וכך, נוקיה הוציאה השבוע בארץ את מכשיר ה-5800 ברשת פרטנר. זהו מכשיר המגע הראשון של החברה הפינית, שמיועד בעיקר לצעירים חובבי המוזיקה ולאו דווקא לאנשי עסקים (מישהו אמר iPhone?). סוני אריקסון הודיעה גם היא בחודש שעבר, שהיא תצטרף לחגיגת המגע בקיץ עם דגם בשם IDOU. המכשיר יכלול, ככל הנראה בפעם הראשונה במכשיר סלולרי מסחרי באירופה מצלמת 12 מגה פיקסל. דגם מגע אחר, שצפוי גם לצאת בארץ בקיץ הוא ה-Pre של פאלם. הדגם כולל ממשק מגע חדש, שהצליח להחזיר את פאלם, לאחר שנים ארוכות בהם מכשירי החברה נחשבו כבינוניים.

טרנד אחר שעדיין לא הגיע לארץ, אבל צפוי להיות מורגש יותר בעוד מספר חודשים הוא מערכת ההפעלה הסלולרית של גוגל - אנדרואיד. המכשיר השני של HTC העונה לכינוי החיבה גוגלפון 2 או בשמו הרשמי ה-Magic, הוא שדרוג לדגם הקודם, המציע עיצוב קטן יותר. המכשיר הזה צפוי לצאת גם בישראל בחודשים הקרובים. "גלובס" אסף את המכשירים החדשים ביותר שהוכרזו בשבועות האחרונים בעולם. התקווה היא שאת כולם נראה בישראל. הניסיון מראה שכנראה שזו תישאר רק משאלה.

המסך הענק של טושיבה

טושיבה TG01 הוא כנראה הטלפון עם מסך המגע הגדול בייותר שראינו עד היום. זהו מכשיר עם מסך של 4.1 אינץ', בעובי של 9.9 מ"מ, מצלמת 3 מגה פיקסל ו-GPS. לדגם הזה יש מעבד חזק במהירות 1 ג'יגה הרץ בשם Snapdragon מתוצרת קוואלקום. ה-TG01 פועל על מערכת ההפעלה של מיקרוסופט - Windows Mobile בגרסה 6.1, אולם הוא כולל מעטפת שלמה של טושיבה, שאמורה להסתיר את הממשק הלא-ידידותי של מיקרוסופט.

סמסונג: הגנה מחוטפים

לסמסונג יש תחביב בלתי מוסבר בהכנסת אפליקציות להגנה במצבי מצוקה. בעבר, הטלפונים של החברה בארץ ובעולם אובזרו ביישום המאפשר בלחיצת כפתור לשלוח הודעה לקרובים ולהפעיל את הרמקול של הטלפון, כך שישמעו את המתרחש בסביבת האדם שבצרה. דגם W7100, שיצא בסוף השבוע בקוריאה לוקח את התוכנה הזו צעד קדימה. כך, במקרה שבעל הטלפון נקלע למצוקה, הוא מושך את הרצועה שמחוברת למכשיר בדומה למשיכת רימון, מה שגורם להשמעת סירנה חזקה בעוצמה של 100 דציבלים. בנוסף לכך, ה-W7100 גם שולח למשטרה את מיקום המכשיר באמצעות ה-GPS, כך שיבואו להציל את בעל המכשיר. שיהיה.

נוקיה: מוזיקה לכתבנים

נוקיה הציגה אתמול את התפיסה החדשה שלה למכשירי המוזיקה - דגם 5730 השייך לסדרת XpressMusic. המכשיר כולל נגן המופעל באמצעות שליטה קולית וכן רדיו ובלוטות' סטריאופוני. מה שמייחד אותו ממכשירי מוזיקה אחרים הוא העיצוב הכולל מקלדת נשלפת מלאה (QWERTY). בנוקיה מאמינים שהצעירים שמשתמשים במכשירי מוזיקה אולי לא שולחים הודעות מייל עסקיות, אבל הם שולחים המון הודעות SMS וגולשים ברשתות חברתיות, מה שמחייב מקלדת נוחה לעבודה. המכשיר גם כולל את האפשרות להציב בדף הבית קישור ל-20 חברים, משם ניתן לעקוב אחר ההודעות והעדכונים שלהם ברשתות החברתיות. ה-5730 ישווק עם חבילת Comes With Music המאפשרת להוריד שירים במשך שנה ללא הגבלה.

התכשיט של מוטורולה

מוטורולה הפכה לשחקנית פחות בולטת בשוק הסלולר ובארץ, אף מפעילה (מלבד מירס והטלפון לרכב בסלקום) לא מוכרת נכון להיום מכשירים שלה. ובכל זאת, ליצרנית הטלפונים האמריקנית יש עדיין הברקות נחמדות. דגם Aura החדש שלה מעוצב כמו תכשיט, יש לו מסך עגול ותצוגה באיכות מצוינת. גוף המכשיר עשוי מפלדת אל-חלד. במוטורולה מציינים שהמכשיר מיוצר מ-700 חלקים והמסך שלו מוגן עם עדשת ספיר שלא יכולה להישרט. הנתונים הטכניים של המכשיר כוללים גם מצלמת 2 מגה פיקסל, בלוטות' סטריאופוני ובעיקר הרבה שיק.

היהלום של HTC

דגם Diamond של HTC היה אחד המכשירים היותר מעניינים שיצאו בשנה שעברה, והחברה מתכננת להשיק השנה את ה-Diamond 2. השיפורים מתרכזים בעיקר במצלמה טובה יותר, באיכות של 5 מגה פיקסל וממשק שיחות חדש. הנחת יסוד של הממשק החדש היא, שכאשר אנחנו מדברים עם מישהו, אנחנו לא זוכרים איזו הודעת SMS או מייל הוא שלח לנו בעבר. בכדי להישאר מעודכנים בהיסטוריית הקשר עם אותו אדם שמשוחח איתנו, ה-2 Diamond יקפיץ את כל היסטוריית השיחות איתו בזמן שהוא מצלצל. בנוסף, יש ל-Diamond 2 את ממשק המגע TouchFlo 3D המוצלח של החברה. הממשק הזה פועל על מערכת ההפעלה של מיקרוסופט, אולם למרות זאת הוא מאפשר לתפעל את המכשיר בידידותיות באמצעות האצבע.

הניווט הסלולרי של Mio

חברת Mitac מוכרת בארץ ובעולם בעיקר כיצרנית מכשירי הניווט הייעודיים תחת המותג Mio. לפני כמה שנים ניסתה Mio למכור בארץ מספר מכשירים סלולריים בשוק הפתוח ובחברת פרטנר, אולם הניסיונות לא הצליחו יותר מדי. עכשיו מנסה Mio שוב את מזלה עם מכשיר מסך מגע בשם Explora K70 שיאפשר לנווט עם תוכנת ה-GPS של החברה וגם להדביק את המיקום שלכם על התמונות שצולמו במצלמת ה-3 מגה פיקסל המשולבת במכשיר הזה. ה-K70 גם כולל מסך בגודל 3.5 אינץ', שוקל 115 גרם והוא מעוצב בעובי יחסית דק של 11.9 מ"מ.

השחור השקוף של LG

ההיסטוריה של הטלפונים הסלולריים הייתה בעיקר אפורה. אחרי זה הגיעו הצבעים הכסופים, הלבנים, האדומים, הוורודים ובעיקר השחורים שהפכו להיות הדומיננטיים ביותר. ב-LG החליטו לנסות צבע אחר ועיצבו את הטלפון החדש כסליידר שקוף. דגם GD900 הוצג על-ידי LG לפני מספר שבועות, אבל החברה עדיין מתעקשת לשמור את רוב הנתונים עליו קרוב לחזה. העיצוב השקוף שמזכיר זכוכית מתרכז בחלק של המקשים, כאשר המסגרת והגב של המכשיר הם בצבע לבן מבריק. המכשיר צפוי לצאת בחודשים הקרובים ואז יחשפו פרטים נוספים לגביו.

מחזיק המפתחות של Neo

חברת Neo מתמחה בעיקר בטלפונים בעיצובים מיוחדים, אחד הדגמים האחרונים שלה הוא 808i - מכשיר המעוצב בגודל של מחזיק מפתחות. הטלפון הזה מגיע במימדים של 41 x 72 x 14 מ"מ והמשקל שלו עומד על 90 גרם. הנתונים הטכניים בינוניים ומטה: מצלמת 1.2 מגה פיקסל, דפדפן אינטרנט WAP עם גלישה ברשתות דור 2.5, רדיו FM ובלוטות'. אולם למרות הנתונים הטכניים הלא מרגשים, המכשיר הזה מיועד בעיקר לפוזה, וחברת הרכב פורד מעניקה אותו כמתנה ברכישת מכונית מדגם פיאסטה. ה-808i מגיע באותו צבע של הרכב הנרכש והוא נתלה על מחזיק המפתחות, כאילו היה שלט קטן של המכונית.