AAA הופך לנדיר: סוכנות הדירוג פיץ' חתכה את דירוג האשראי המירבי שהיה לברקשייר האתוואי של באפט ל"+AA"

אתמול חתכה סוכנות הדירוג S&P את דירוג האשראי של ג'נרל אלקטריק , שגם בה יש לבאפט החזקה, מרמה של 'AAA' לרמה של '+AA' ; אתמול הורידה סוכנות הדירוג מוד'יס, את הדירוג ל-4 מהבנקים הישראליים

סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית פיץ' חתכה את דירוג החוב המושלם של ברקשייר התוואי של וורן באפט מדרגה אחת מ"AAA" ל"+AA" עם אופק דירוג שלילי. בטענה כי הדירוג המירבי אינו הולם חברה בעלת החזקות ניכרות בתחום הפיננסי על רקע המשבר החריף הפוקד את המיגזר.

רק אתמול חתכה סוכנות הדירוג S&P את דירוג האשראי של ג'נרל אלקטריק , שגם בה יש לבאפט החזקה, מרמה של 'AAA' לרמה של '+AA' עם 'אופק יציב'. לראשונה מאז שנת 1956 בה נחתך דירוג האשראי של GE. הסוכנויות S&P ומודי'ס עדיין שומרות על דירוג AAA לברקשייר התאווי.

"נכסים רבים שבהם מחזיק באפט עלולים לספוג הורדה דומה והדבר רק מראה את עוצמת המשבר ועד כמה אף אחד בשווקים אינו חסין", אמר לבלומברג קירבי דליי, אסטרטג בכיר מ-Newedge Group שבהונג קונג.

הדירוג המירבי הופך להיות נדיר יותר ויותר, כאשר חברות הנתפסות כחזקות חסינות ויציבות מאבדות את דירוג האשראי המושלם. נזכיר כי בתחילת פברואר איבדה יצרנית כלי הרכב היפנית, טויוטה שעקפה לאחרונה את GM את דירוג האשראי המושלם וזאת לאחר שפרסמה אזהרת רווח לפיה היא צופה הפסד תפעולי ראשון מזה 59 שנים על רקע הירידה החדה במכירות כלי הרכב ברחבי העולם.

אתמול הורידה סוכנות הדירוג מוד'יס, את הדירוג ל-4 מבין הבנקים המובילים בישראל, כמוכן הודיעה כי היא מעבירה 23 בנקים אזוריים בארה"ב לרשימת מעקב לפני הורדת דירוג.

נזכיר כי לפני שלושה ימים פרסמה מודי'ס, דו"ח לפיו הוכפל בשנה האחרונה מספר החברות בארה"ב אשר דירוג ההתחייבויות שלהן ומצבן הפיננסי מאותתים על חשש מפני פשיטת רגל.