נתיבי הגז הטבעי השלימה גיוס אג"ח בהיקף של 250 מיליון שקל - למימון המשך הקמת מערכת הולכת הגז הטבעי

לגיוס נרשמו ביקושי יתר של 600 מיליון שקל - באמצעות הרחבת סדרה קודמת לתקופה של 18 שנה בריבחת 7.2% לשנה וסדרה ל-3 שנים, בריבית של 5.1% לשנה

חברת הגז הממשלתית, נתיבי הגז הטבעי, השלימה אתמול גיוס אג"ח בהיקף של 250 מיליון שקל על מנת לממן את המשך הקמת מערכת הולכת הגז הטבעי במדינת ישראל.

לגיוס נרשמו ביקושי יתר של 600 מיליון שקל. הגיוס בוצע בשתי סדרות: הרחבת סדרה קודמת לתקופה של 18 שנה, בריבית של 7.2% במסגרתה גויסו 150 מיליון שקל וסדרה חדשה לתקופה של 3 שנים בריבית של 5.1% במסגרתה גויס סכום של 100 מיליון שקל.

בגיוס האג"ח, אותו הובילו פועלים IBI וסמנכ"ל הכספים של חברת נתיבי הגז הטבעי גרשון קציר, השתתפו הגופים המוסדיים הגדולים במדינת ישראל. ב-17 בפברואר הודיעה S&P מעלות על העלאת הדירוג של איגרות החוב (סדרה א') של החברה לדירוג "-AA", תוך הותרת תחזית דירוג יציבה ("Stable").

השיקולים העיקריים לדירוג הם מיצובה של החברה כמונופול בתחום ההולכה בשוק הגז הטבעי הצומח בישראל, שהופך לחלק מהותי בשוק האנרגיה המקומי וחשיבות הפרויקט למדינת ישראל ולכלכלתה.

נתג"ז נוסדה ב-2003 במטרה להקים ולתפעל את מערכת הולכת הגז הטבעי בישראל. נכון לפברואר 2009, השלימה החברה את הקמתם של 3 מתוך 4 מקטעים של מערכת ההולכה (המייצגים 80% מההכנסות העתידיות) שמזרימה כיום 4 מיליארד מ"ק (BCM) גז בשנה. בניית המערכת צפויה להסתיים ב-2010.

אוהד מראני, יו"ר חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל הביע שביעות רצון, ומסר כי "גיוס זה והביקושים משקפים את האמון ששוק ההון רוכש לחברה ולפרויקט הגז הטבעי בישראל, במיוחד לאור התקופה הכלכלית המורכבת בה אנו נמצאים היום. פרויקט הגז הטבעי הוא מן הפרויקטים החשובים והמבטיחים במשק האנרגיה בישראל והגיוס הנוכחי נועד להבטיח את המשך הקמתו".

אריה רמות (שיפמן), מנכ"ל חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל אמר ש"החברה מברכת על האמון שנתן בה שוק ההון. פרויקט הגז הטבעי בישראל הינו פרויקט מורכב וחשוב מאין כמותו הן בהיבט הכלכלי והן בהיבט של איכות הסביבה. החברה משקיעה את מירב המאמצים על מנת להשלים את הפרויקט במסגרת לוחות הזמנים".